Merhaba,

On Wed, 2005-02-02 at 12:55 +0200, Can Burak Cilingir wrote:
>         2 IDE kanalÄndan baÄlÄ 4 adet 250GB'lÄk diskin 240 GB lÄk
>         bÃlÃmlerini mdadm yardÄmÄ ile raid 0 olarak birleÅtirdim ve
>         Ãzerinde ext3 dosya sistemi yapÄlandÄrdÄm. AyrÄca hdparm ile
>         mÃmkÃn olan seÃenekleri aÃtÄm. ardÄndan yapÄnÄn hÄzÄnÄ test
>         etmek iÃin "time dd if=/dev/zero of=[raid0 Ãzerinde bir dosya]"
>         ile yazÄm sÃresini aldÄm, ardÄndan da standart bir bÃlÃm
>         Ãzerinde yazÄm sÃresini aldÄm. YazÄm testinin hemen ardÄndan
>         okuma testini de "cat [deminki dosya] > /dev/null" ile yaptÄm
>         fakat raid0 dan umduÄum performans artÄÅÄnÄ gÃzlemleyemedim.
>         nerede ise hià performans artÄÅÄ yoktu.

RAID 0 olduÄundan emin olmak gerek. AyrÄca performans testleri iÃin
dosya sistemini sync mount etmekte fayda var. Veya doÄrudan md aygÄtÄna
yazmayÄ deneyebilirsin. Sorun ext3'de de olabilir.

>         AyrÄca bÃlÃmà baÄlama sÃresi de yaklaÅÄk 10 saniyeyi buluyor.
>         Unutmadan sÃyleyeyim raid dizisi sorunsuz yaratÄlÄyor.

Galiba ext3 kabahatli burada. dmesg/syslog/messages'de birÅeyler var mÄ?
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/