Merhaba,

Bu tarz sitelerin sunduğu sorgulama servisleri büyük ihtimalle yanlış
ayarlanarak (ya da ayarlanamayarak) her isteyenin e-posta göndermesine
olanak sağlayan sistemleri sorgulamaya yarar. Tabi sunucunuzun kayıtlı
kullanıcıları spam gönderiyor ise çıkmanız daha zor olacak, kullanıcıyı
sistemlerinizden uzaklaştırmanız gerekecektir.

Genelde spam yollayan kişiler bu tarz açıklardan yararlandıkları için bu
cihazlar spam merkezi olarak yorumlanırlar ve açık kapanmadan bu
listelerden çıkamazsınız.

Benzer servisleri ücretsiz alma şansınız var. spamhaus.org'a bakarsanız
veritabanlarının yerel kopyasını tutabimeniz için yıllık 500$ vermeniz
gerektiğini görürsünüz. Bu karar da sunucunuzun aldığı e-posta sayısına
bağlı.

Sal, 2005-06-28 tarihinde 09:39 +0300 saatinde, Atil Ulas BENGI yazdı:

[...]

> sitelerine girdim ama nasıl engelleyeceğimi bulamadım. Bu kontrol
> servisini kendi serverlarımızda da kullanabilir miyiz. Ücretsiz midir?

Sitelerinde sol tarafta (De)Listing Overview[1] linki altındaki
yönergeleri okuyabilirsiniz.

[...]

[1] http://www.dnsbl.us.sorbs.net/overview.shtml

--