On 6/28/05, Timu EREN <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>    Merhaba...
Merhaba

>     Bende bu aradalar tamda suspend özelliğini desktop makinamda
> denemek için uğraşıyordum. Bir kaç husus var dikkat etmeniz gereken.
> Öncelikle şunu belirteyim,
> hibernate script sizin komut olarak kullanarak bilgisayarınızı suspend
> ettirebilmenizi sağlar,
Tamam
> eğer acpi olayı (event'i) bulunmuyorsa kullanışlıdır, eğer bulunuyorsa
> acpi olaylarında örn: powerbtn dosyanıza hibernate scriptinin tam
> yolunu verebilirsiniz. (suspend2.net adresinde gerekli bilgiler
> mevcut). Gelelim dikkat edilecek hususlara,
acpi olayı bulunuyor derken neyi kastetiniz onu anlamadım. Yani acpi
kurulu ise mi?

> [...]
> nedenle kernel kaynak kodunu kernel.org tan almak gerekiyor
> (suspend2.net adresinde de bu belirtilmiş zaten) . Acpi güncellemenizi
> yapmanızı tavsiye ediyorum. (acpi.sf.net ) Ardından bluetooth gibi
> ihtiyaçlarınız var ise bluez.org adresindeki kernel patch' ini
> uygulamanız gerekiyor. isterseniz  2.6.11 kernel kaynak kodu uzerine
> ac7 (kernel.org adresinde mevcut olan Alan COX patch seti) patch'i
> uygulayabilirsiniz. eğer şirin şirin konsolum olsun istersenizde FB
> patch' i uygulamak gerekecektir.
> Ben sadece bluez ve acpi güncellemesini 2.6.12 üzerinde yaptım
yine acpi yi güncelleyin derken patch'ini mi kastediyorsunuz orayı
anlamadım. Peki kernel.org den aldığımız kernelde normal debian tarzı
derleme yapabiliyor muyuz? Tek bildiğim derleme metodu o da...
Bir de experimental depoda suspend 2 patch i var onu yapmayı denedim
olmadı. Acaba daha önce yaptığım suspend patchinden dolayı mı böyle
oldu. make-kpkg clean komutunu verince eski patchleri kaldırmıyor mu?

> Ilk once suspend2 patch'ini uygulayıp daha sonra diğerlerini
> uygulamızı tavsiye ediyorum.
tamam
> [...]
> sonrada software suspend sekmesinde FILEWRITE ve SWAPWRITE
> desteklerini açmanız gerekiyor.
> daha sonra kernelimizi derleyerek sisteme kuracaksınız. Tüm bu
> işlemler bittikten sonra ise
> suspend desteği verilerek kurulmuş olan kernelimizin menu.lst
> dosyasındaki yerini bulup kernel /boot/... diyen satırın sonuna
> resume2=swap:/dev/hdaX demeniz gerekiyor son olarak bu kernel ile Boot
> etmeniz gerekiyor. (hdaX sizin swap alanınız). sistem açıldıktan sonra
> ilk önce text modda (X'i kapatarak) hibernate komutu ile deneme
tamam
> NOT: hibernate komutunu kullanabilmek için hibernate scripti' ni
> indirip kurmanız gerekmektedir.
debianda hibernate diye bir komut var zaten. o komutu verdiğimde doğal
olarak kernelinizde suspend 2 desteği yok diyor.

> [...]
>          Acaba yukarda atladıklarımdan başka bir şeylermi var? (APM,
> nvidia ile ilgili olabilir diyorum ama?)
>
> NOT: suspend desteği ile boot ederken kernel şöyle bir carlama yapar,
> Suspend ettirmişsin galiba ama ben senin verilerinin olduğu yeri
> bulamadım devam etmek için B' ye yada başka bir kernel/ seçenek ile
> boot ettirmek için  C yada space' e basın, 30 sn içerisinde bir işlem
> yapılmaz ise normal boot sürecine devam edeceğim. Bu uyarıyı
> aldığınızda kormanıza gerek yoktur. her şey yolunda demektir.
>
> Başarılı olursanız neler yaptığınız konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim.
tamam haber veririm
Vakit ayırdığınız için Teşekkürler

-
> Saygılar && İyi Çalışmalar