Debian sarge 3.1 kullanıyorum. beep-media-player xmms v.s gibi bir ses
çalıcısı ile müzik dinlerken ses ile ilgili başka bir uygulama
açtığımda sound hatası veriyor ama müzik çalmaya devam ediyordu. Örneğin
kopete yi açtığımda kopetenin açılış sesi v.s seslerden dolayı bu
hatayı verdiğinden şüpheleniyorum. Yani ses ile ilgili ikinci bir iş
yaptırmıyor hata veriyordu.
Alsa yı denedim ama ses olayı tamamen gitti:
apt-get install alsa-base ile alsa-base i kurdum. Daha sonra apt-get
install gstreamer-alsa Could'nt file ... şeklinde mesaj verdi ve
dolayısıyla böyle bir paket bulamadığı için yüklemedi. apt-cache
search ile arattırdım ama hemen # e geri düşüyor yani bulamıyor. Buna
rağmen alsaconf komutuyla alsa yı yapılandırdım: ... Saving the mixer
setup used for this /var/lib/alsa/asound.state /usr/sbin/alsactl:
save_state:1163:No soundcards found.
Now ALSA is ready to use. For adjusment of volumes, use your favorite mixer.
şeklinde mesajlar verdi.
xmms yi yeniden çalıştırdığımda ise;
Please check that Your soundcard is configured properly. You have the
correct output plugin selected. no other program is blocking the
soundcard .
şeklinde mesaj verdi. xmms de Seçenekler- Tercihler-Çıkış eklentisi ne
gelip buradaki mevcut OSS sürücüsü 1.2.10 (liboss.so) ayarını "ALSA
1.2.10 çıkış eklentisi (libALSA.so)" şeklinde değiştirdim.

synaptic arabiriminden alsa şeklinde arama yaptım ve bulduğu tüm
sonuçları yükledim. Yükleyince kernel v.s. lerde yükledi. Ben bunları
tekrar synaptic ile kaldırdım daha doğrusu kaldırmaya çalıştım. Bazısı
kalktı bazısı kalkmadı. Neyse
bundan sonra tekrar xmms ve beep-media-player v.s. ile tekrar denedim.
output eklentisini alsa olarak ayarladım. Ama maalesef yine bunu
başkası kullanıyor tarzında bir problem verdi. ben bu ayarları tekrar
oss yapsam da aynı hatayı yine veriyor. Böylece ben bu işte bi parça
çuvallamış oldum gibi :)

kernelların bazılarını synaptic ile yeniden kaldırdım ama hala ses
alamıyorum. hem alsa yı hem de oss yi seçmeme rağmen. Ayrıca
sistemimde bir takım problemler yaşamaya başladım. Örneğin gnome
üzerinden çıkış menüsüne basıyorum kapanmıyor. init 0 ile kapatıyorum
ya da X i ctrl+alt+backspace ile sonladırıp kapatı çalıştırıyorum v.s.
gibi.
Yardımlarınızı bekliyorum .

Cevap