Selam,

SPF kayıtlarına göre göndericinin doğrulanması exim'de nasıl yapılıyor?

Örneğin, Sourceforge'un ilgili kaydı şöyle:
sourceforge.net.        7200    IN      TXT     "v=spf1 mx
a:mail.marblehorse.org
a:sshgate.sourceforge.net a:mx-outbound.sourceforge.net
a:lists-outbound.sourceforge.net
a:sc8-sshgate.sourceforge.net a:smtp.vasoftware.com a:newcastle.devrandom.net
-all"

Ben rDNS kaydına göre gönderici doğrulaması yapmayı denedim ve sourceforge
listelerinden
gelen epostalar kabul edilmedi. Ben bu sorunu listelere iletileri postalayan
makinenin IP'sini aklisteye alarak aştım.

Ancak işin doğrusu (varsa) SPF kaydına göre doğrulamayı yapmak.
Sourceforge'un SPF kaydına bakınca, listelere postalama yapan
lists-outbound.sourceforge.net makinası için bakılacaksa, A kaydına bakılması
gerekiyormuş. İlgili belge:
http://www.zytrax.com/books/dns/ch9/spf.html

Bu durumu exim'e nasıl anlatmalı?
Exim liste arşivine baktım ama genelde bu kayıt olsun mu olmasın mı?
Olursa nasıl olmalı; bunları tartışmışlar. Bu kayda bakarak nasıl doğrulama
yapılacağı ile ilgili tek bir ileti var; böyle bir örneği
içeren bir paket varmış ama örneği içerdiği belirtilen pakette
öyle bir örnek yok.
http://www.us.exim.org/ftp/exim4/config.samples.tar.gz

Esen kalın,
Nilgün