Selcuk Erdem wrote:
> Bu önerdiğiniz yöntemi tam anlayamadım. /etc/sahdow silinirse yeni şifre
> giremezsiniz. Debian bildiğim kadarıyla şifreyi boş geçmenize izin

hayir, demek istedigim dosyayi silmek degildi. O satirdaki ikinci
sutunun silinmesiydi.. (tamam bunun acik olmadigini kabul ediyorum ;)
soyle yani:

eski haliyle

 root:$1$mkpL.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:12696:0:99999:7:::

seklinde olan satiri

 root::12696:0:99999:7:::

haline getirin. Burada onemli olan 1. : ile 2. : arasindakileri silmek.

kolay gelsin,

--
Serkan KENAR
http://serkan.feyvi.org/blog/