Merhaba,
Bu benim çok sık karşılaştığım bir soru. Öncelikle şunu
söyleyeyim. ADSL üzerinde mail server kuracaksınız, mail gönderme
konusunda kesinlikle problem yaşacaksınız. ADSL'in ip blokları birçok
blacklistte (RBL) yer alıyor. Ve bu ipleri blacklistten çıkarmanız
mümkün değil. Bu yüzden RBL listelerini kullanarak spam koruması
uygulanan mail serverlara (bu artık çokyaygın kullanılıyor.) mailleriniz
ulaşmayacaktır. Aynı zamanda ADSL'ipniz için TürkTelekom'un DNS
serverları üzerinde PTR record açtırmanız gerekecek. (Şahsen denemek
gibi bir gaflete düştüm. İzmir, istanbul , ankara tekrar izmir gibi
uzayan aktarmalı telefon görüşmeleri ve konuştuğum teknik sorumlulara
verilen DNS Derslerinden sonra pes ettim. Başarıya ulaşamadım , fakat
bunu yaptırabilmiş insanlarda var.)
Eğer bu işe bu kadar azimle eğilecekseniz. ADSL hattınızda
problem olması durumunda mail kaybı yaşamamak için herhangi bir ISP'den
mxbackup hizmeti alabilirsiniz. (maxbackup: Priority değeri en düşük MX
kaydınızı ISP tarafından verilen sunucuya yönlendiriyorsunuz, mail
server'ınıza ulaşılamadğı zaman mailler bu sunucuda birikip, sizin
sunucunuz açıldığında size yönlendiriliyor.). tabi benim fikrimi
sorarsanız ADSL üzerinden mail sunucusu kurmanızı hiçbirşekilde
önermiyorum.
Saygilarimla,
Özkan SENOVA
Efes Net
***************Internet E-mail Confidentiality Footer***************
Ltf. okuyun (Pls. see): http://www.efes.net.tr/efesnet/iecf.html
Veli ADIGÜZEL yazmış:
Selamlar ,,,,
Adsl üzerinden mail sunucu kullanmak istiyoruz ama malum adsl hatlara
pek güven olmuyor çöyle bir çözüm olurmu.
2 ayrı adsl hat (sabit ip li) alsak ama yerelde aynı makinaya
yönlendirsek ve dns de bu iki ip yi mx kaydı için girsek hattın
birinde sorun olunca diğerinden ulaşılabilirmi teorik olarak mümkün
gibi geldi bana ama yine de sorayım dedim
Teşekkürler.
Veli ADIGÜZEL
--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]