Bonjour

Mon serveur postfix est incapable de recevoir du courrier de l'extérieur. Je ne sais pas ce que j'ai bien pu lui faire, mais il ne marche plus ! Quand on m'écrit à une adresse gérée par ce serveur, on reçoit quelques temps plus tard un mail de la sorte :

This Message was undeliverable due to the following reason:
Your message was not delivered because the destination computer was
not reachable within the allowed queue period.  The amount of time
a message is queued before it is returned depends on local configura-
tion parameters.

Most likely there is a network problem that prevented delivery, but
it is also possible that the computer is turned off, or does not
have a mail system running right now.

Your message was not delivered within 2 days and 0 hours.
Host troumad.info is not responding.

The following recipients did not receive this message:

<[EMAIL PROTECTED]> Please reply to <[EMAIL PROTECTED]> if you feel this message to be in error.

Reporting-MTA: dns; viefep19.chello.at
Arrival-Date: Sun, 10 Sep 2006 08:35:47 +0200
Received-From-MTA: dns; viefep31-int.chello.at (XXXX.XXXX.XXXX.XXXX)
Final-Recipient: RFC822; <[EMAIL PROTECTED]>
Action: failed
Remote-MTA: dns; monadresse

nb 1 : j'ai remplacé mon nom de domaine pas monadresse et l'IP de mon serveur
mail par XXX.XXX.XXX.XXX

nb 2 : dig monadresse MX donne de drôle de résultats :
- de mon boulot, c'est OK
- de mon PC c'est OK
- de mon serveur mail, c'est vide :
; <<>> DiG 9.3.1 <<>> mondomaine MX
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: REFUSED, id: 19144
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;mondomaine.                  IN      MX

;; Query time: 34 msec
;; SERVER: 213.245.0.26#53(213.245.0.26)
;; WHEN: Wed Sep 13 09:28:47 2006
;; MSG SIZE  rcvd: 30

--
Amicalement vOOotre              Troumad Alias Bernard SIAUD
mon site : http://troumad.info : AD&D maths WEB sectes