Ahojte,

dosli dve reakcie, (Jiri mail poslal len mne, tak sem kopirujem jeho text).

Dňa 05.01.2012 22:21, Tibor Bamhor  wrote / napísal(a):
> Ahoj,
>
> (toto je môj prvý mail v tomto mailing liste)
Vitaj! V pootli sa objavili navrhy niekoho neprihlaseneho - bol si to
Ty? Ak ano, tak sa zaregistruj.

> [...]
> spin button - "číselnik" je niečo iné, ľudia ktorí pracujú s
> databázami, alebo bežne s účtovníctvom vedia že číselnik je tabuľka
> kde je k niečomu (obvykle dlhší textový reťazec) priradené jednoznačné
> číslo. Databaza ma interne uložené to číslo (zabera podstatne menej
> miesta) a ked sa daný údaj prezentuje uživateľovi, tak sa "expanduje"
> do slovnej podoby pomocou číselníka... To by bolo podľa mna pre veľa
> ľudí mätúce...
>
> A čo takto "číselne pole"? Spinbutton by som neoznačil ako "tlačítko",
> aj ked je pravda, že button znamená "tlačítko"...
Jiri navrhol - "menič hodnôt". "Číselne pole" sa mi pozdava najviac -
mame aj textove pole.

> "Scroll bar" - nie je na to zaužívaný výraz "posuvník"?
"Posuvník" nie je v KSSJ. Zostal by som pri "posúvač".
KSSJ píse: *posúvač* -a /m./ tech. zariadenie
<http://slovnik.juls.savba.sk/?w=zariadenie&c=Qb32&d=psp&d=kssj4> al.
jeho <http://slovnik.juls.savba.sk/?w=jeho&c=Qb32&d=psp&d=kssj4>
súčiastka
<http://slovnik.juls.savba.sk/?w=s%C3%BA%C4%8Diastka&c=Qb32&d=psp&d=kssj4>
slúžiaca na posúvanie

> Pivot Table - to by mohlo byť, tak sa to prekladá aj v exceli, nie?
Aj Jiri je za "kontingenčná tabuľka". Zmenil som

> "riešiteľ" zneje podľa mna neprirodzene, skôr by sa mi tam hodilo
> "pomocník" ale to sa vzdiaľuje od originálneho názvu. Takže v konečnom
> dôsledku riešiteľ môže ostať ...
napadlo ma spytat sa googlu na "riešič" - KSSJ take slovo nema, ale
bezne sa v tomto kontexte pouziva. "Riešiteľ" sa mi nepaci,  lebo je to
zivotne slovo. Navrhujem teda "riešič". Spytam sa ale v JULSe, co si o
tom myslia
preklad "NPL solver" by potom mohol vyzerat takto:
Dlhy "Riešič úloh nelineárneho programovania"
krátky: "riešič NPL"

> Layout = Rozloženie - toto je dobré...
Zmenil som

> "nlpsolver" - to je "non-linear programming solver"? "nlpriešiteľ"?
> Musí to byť jedno slovo a celé malým? A takto: "riešiteľ NLP"?
Tu som to myslel inak: v module NPL solver je ste asi 700 neprelozenych
slov. Mam trochu problem s casom, tak som vyzyval, aby sa na to niekto
pozrel :).

Zdravím,
Milos

--