Hej

Först och främst vill jag tacka för den feedback jag fått angående översättningsförslag. Jag vill även passa på att påminna om att när ni svarar till den här listan så måste ni välja att svara till listan eller svara alla om alternativet svara till listan inte finns (t ex i googles webbgränssnitt). Om ni inte gör det går endast meddelandet till den som
skickat ursprungsmeddelandet.

       Nya/ändrade begrepp

Inför version 4.0 har vi ändrat på några begrepp:

 * I Calc kommer sheet att översättas som blad istället för tabell
 * Rutnätet (grid lines) i Calc översätts nu till rutnät istället för
   gitterlinjer
 * Repository är översatt till Förråd (det är möjligt att sista ordet
   inte är sagt här)
 * Writermenyn Tabell - Urval är nu döpt till Tabell - Markera då det
   handlar om olika sätt att markera en tabell.

I övrigt har det varit en hel del att översätta den här gången. Vi har börjat bearbeta hjälpfilerna och där finns det mycket att göra.

--
Med vänlig hälsning
Niklas Johansson