כפי שאני רואה את המצב, יש 3 הצעות של אנשים מנוסים שחשוב להם (ונעזוב לרגע את 100 השקלים של שלומי, האגו של שחר והכבוד של אלון), שהתנדבו לעזור לנו לתחזק את השרת (אני לא חושב שהוספה של באנר באתר המקור, בו כמעט כל מי שנכנס מכיר כמעט את כל מי שבתחום תוסיף לקוחות לשחר, שלומי או אלון, בדיוק כפי ש100 שקלים בחודש - אולי יכסו לשלומי את הקפה לשבוע על הזמן שצריך להשקיע), והמון התיחסויות של אנשים שונים בעלי רמות ידע שונות, החל מ"השרת צריך להראות טוב ומגניב", וכלה בפרורים של "עד כמה chroot באמת סטנדרטי ותורם לאבטחה".
ההצעות הללו שונות לא מעט זו מזו בכוונן, וכולן מכוונות טובות.
לדעתי כעת צריך הועד לשבת (וירטואלית, אפשר להקליד גם בעמידה), לנסח "מכרז" ברור בו ניתן לראות מה העמותה צריכה, ואז לפרסם את הצרכים.  לאחר מכן, מגישי ההצעות יוכלו לדעת מה מבוקש מראש (ולא בהנחתות לאחר מעשה), לתקן, להוסיף, לגרוע או לבטל את הצעותיהם.

הכוונה למנוע הנחתות על המתנדבים ("תרמו לנו מערכת פורומים שכתובה ב_vbscript_ של צד שרת, ואנחנו רוצים לשלב אותה"), והפתעות למי שצריכים לספק תוכן לשרת ("תראו, כדי למנוע בעיות אבטחה, ניתקנו את כרטיס הרשת של השרת.  מי שרוצה לגלוש, שישתמש בlynks ישירות מהשרת ...").

יתכן כמובן גם שיתוף פעולה בין האנשים - לתחזק תוכן, צורה ואבטחה אלו שלוש משימות כבדות משקל כל אחת לעצמה.

לענות