On Sun, Sep 24, 2006, ram wrote about "?צעת ??ע???ת ?נ???? ?ת??? ש? ??תר":
> אני מציע את עצמי לעורך התוכן של האתר של
> עמותת המקור.

כל הכבוד על רוח ההתנדבות. (ואני אמר זאת ברצינות, לא בציניות, אם למישהו נדמה).

רציתי רק להעיר משהו: ניסיון העבר בעמותה מוכיח שכל ניסיון לתלות את כתיבת כל
התוכן במישהו אחד נכשל. תמיד יש מישהו אחד שמתעסק עם אוגוסט פנגווין, מישהו
אחד שמתעסק עם קבלת חברים, מישהו שמתעניין בחוק זכויות היוצרים, מישהו אחר
שמתעניין בפילוסופיית תכנה חופשית, מישהו שמתעניין במירורים ומישהו שמתעניין
ברשימת אתרי לינוקס, וכן - גם מישהו שמתעניין בהוספת כתוביות לסרטים.
לכן, לדעתי, אמנם דרוש מישהו אחד שיארגן את הצורה הכללית של האתר, יקבע סטנדרטים
ויחפש מתנדבים - אכן אפשר לקרוא למישהו כזה "עורך תוכן" - אבל, לדעתי חשוב להקים
מנגנון *טכני* שיאפשר לאנשים רבים נוספים לעזור לו בכתיבת התוכן - גם אם כל אחד
מאנשים אלו יכתוב מספר פסקאות. מנגנון טכני כזה יכול להיות wiki (כפי שכבר
הציעו) או מערכת ניהול תוכן אחרת - אבל חשוב שזו תהייה מערכת קלה לשימוש, כדי
שבפעם הבאה שתוכרז אספה כללית, מישהו יוכל בקלות לעדכן את עמוד הבית, ולא יקרה
מצב כמו ה"חדשה" המרעישה שמופיעה כיום באתר הבית של העמותה:

   "אסיפה כללית התקיימה ב- 18/12/2005 בתל-אביב"

(כזכור, בעשרת החודשים שעברו מאז היו עוד שתי אספות).

אגב, אני לא אומר שמערכת ניהול התוכן חייבת להיות "פתוחה" במובן שכל חבר בעמותה
יוכל לתקן את עמוד הבית כרצונו. בין זה, לבין המצב היום, יש הרבה מאוד מרחק. לא
יקרה שום אסון אם רק אנשים שקבלו הרשאה לכך מ"מנהל התוכן" יוכלו לכתוב, ואולי גם
הם יוגבלו לחלקים ספציפיים של האתר. אבל חשוב מאוד שההליך לתת למישהו הרשאת כתיבה
יהיה פשוט וקצר, וחשוב מאוד שמההתחלה מספר די גדול של אנשים - כולל אנשי הוועד
ובעלי תפקידים אחרים (מנהל מירור, מארגן כנס אוגוסט פנגווין, וכד') - יוכלו לכתוב
באתר בקלות. כאמור, המצב היום (או לפחות המצב עד לאחרונה) הוא שאפילו אנשי הוועד
לא כולם יודעים איך לעדכן את עמוד הבית.

--
Nadav Har'El                        |       Monday, Sep 25 2006, 3 Tishri 5767