On Tue, Sep 18, 2007, Shachar Shemesh wrote about "Re:
=?utf-7?Q??+BegF1QXmBdQ_+BdIF1QXj_+BdcF2AXVBdE_+BdEF1AXqBdcF2QXZBdEF1QXq-?=":
> אנחנו רואים פה מגמה חדשה בשליחת הספאם בישראל. הסיבה שהמייל הזה עבר את
> האישורים הידניים שעליהם אנחנו מקפידים (כאשר מי שאינו מנוי על רשימה שולח
> לה מייל) היא שהספאמר הזה ממש הלך ורשם את עצמו לרשימה! כולל לקבל את המייל
> החוזר וללחוץ על הלינק המדובר.

מעניין... באמת תופעה חדשה. מעניין אם היא תדמיד (לדעתי, אין לספאמרים באמת הרבה
מוטיבציה לבצע תרגילים כך כך מסובכים, כשהם פשוט יכולים לשלוח ספאם ישירות
לאנשים, ולכן הרעיון הזה - שצף ברקע כבר הרבה שנים - מעולם לא "תפס" אצל הספמרים).

> הוצאתי אותו מהרשימה, ואני אנסה לעבור על חזית משפטית שתאפשר, אולי, לתבוע
> את מי שינסה את התרגיל הזה שוב. בנתיים, אנא קבלו את התנצלותי.

פיתרון טכני אפשרי, לדעתי, הוא לעשות מודרציה לא רק למשתמשים לא רשומים, אלא
גם למשתמשים חדשים שזו הודעתם הראשונה.
אבל מצד שני, פיתרון זה או דומה רק עשוי לגרום לספמרים להשתמש בטריק מלוכלך חדש:
למשל: לקרוא את הרשימה, ולהתחזות לאנשים רשומים ("התחזות" זו מילה גדולה לפעולה
הפשוטה של לרשום איזה כתובת שבא לך ב from של ההודעה).

אוף.

--
Nadav Har'El                        |      Tuesday, Sep 18 2007, 6 Tishri 5768