קודם כל צריך להפריד בין שני דברים.
1. הפצת תוכנה חופשית והאידאולוגיה מאחוריה
2. תקינה באתרי אינטרנט

שני הנושאים לא לחלוטין קשורים אחד בשני. הקשר היחידי הוא שדפדפנים חופשיים
בדרך כלל אינם תומכים בחוסר התקניות של גרסאות מסויימות של אקספלורר זה הכל.

תקינה באתרי אינטרנט היא חשובה לכולם. מה קרה כאשר יצא אקספלורר 7? הרבה אתרים
נשברו, למה? מפני שאקספלורר 7 קצת יותר תקני.
אקספלורר 8 שהיום מדברים עליו יהיה עד כמה שהבנתי עוד יותר תקני. זה רק בנושא
של דפדפנים לא חופשיים.
מה לגבי משתמשי מק ומשתמשים של התקנים אחרים כמו מחשבי כף יד או סלולריים?
בקיצור יש כל כך הרבה סיבות שממש אינן קשורות לתוכנה חופשית שבגללן כדאי שאתרים
יהיו תקניים.

אני לא חושב שעלינו לעבוד בחינם על מנת לעזור להנגיש אתרים.
עלינו להסביר ולהמשיך להסביר לארגונים כאלו מדוע זה חשוב להם קודם כל ורק אחר
כך לנו.
הרי זה לא רק בגללינו כדאי להם להיות תקניים יותר.
יחד עם זאת, אם מדובר בעבודה של שעה שעתיים שהיא בבחינת לתת מספר טיפים
למתכנתים שלהם, כדאי לעשות את זה. זו עבודה חינוכית.
אני לא רוצה לראות מישהו מהקהילה יושב באוניברסיטת חיפה או בכל מקום לצורך
העניין, מתקן קוד שלהם ומעלה אותו לאתר שלהם.
לעומת זאת אם מדובר בכך שמישהו מאתנו שמבין בדברים, יסתכל על קוד המקור של האתר
(ברמת הדפדפן, לא מעבר לכך) יראה את הבעיות ויפנה את תשומת לב הנוגעים בדבר
בעזרת מיילים לא מתלהמים לבעיה, זוהי פעילות חשובה ואפשר להתיחס אליה כפעילות
חינוכית.

אז גם אני כדעת הרוב כאן. לא לתת עבודה חינם.
ברגע שאנחנו נותנים עבודה חינם, אנחנו גם מנציחים את התפיסה השגויה שתוכנה
חופשית = תוכנה חינמית
ובכך מפספסים חלק מההסברה שלנו בנושא האידאולוגיה של תוכנה חופשית.
אנחנו לא קהילת הפריירים הישראלית. אנחנו קהילת התוכנה החופשית בישראל.

--
ספרים וסיפורים שכתבתי: http://www.thestories.org