מטרת הודעת הדוא"ל הזאת היא להכריז כי אני מגיש את מועמדותי להיות
חבר-ועד (לא ועדת הביקורת כפי שהייתי עד עכשיו) של עמותת המקור ולהציג את
המצע שלי ואת מה שאני מקווה להשיג.

אז כאמור ברצוני להציג את מועמדותי להיות חבר הועד המנהל של המקור השנה.

להלן המצע שלי:

1. החייאת הדומיין iglu.org.il ותיקון הקישורים השבורים שבו:
א---------------------------------------------------------

כידוע, בעבר היו מספר רב של שירותים ששכנו על הדומיין iglu.org.il, אך
עקב המעבר לשרת החדש, הם ירדו מהאויר. המידע שהיה בהם עדיין קיים, אבל
מנהלי השרת החדשים מסרבים להעלות אותו כפי שהוא, ולא נותנים לי את
ההרשאות המתאימות כדי לבצע זאת. חשוב שהשירותים יוחזרו לאויר,
או לפחות שיפנו (forward) למקום חדש.

בכוונתי לנצל את זכות הבחירה שלי לועד כדי שאוכל לתקן את המצב: להחזיר
את התוכן הישן, לתקן את הקישורים השבורים ולעדכן את iglu.org.il.

(המצב נעשה גרוע עד כדי כך, שאת הוו'יקים wiki.python.org.il, wiki.perl.org.il,
wiki.osdc.org.il ו-www.hackers.org.il נאלצנו לאכסן אצל בעל שרת-רשת
בריטי שהסכים מטוב-לבו לאכסן אותם שם. וכרגע אין ממש פורטל באנגלית (או כל אתר
מייצג בשפה הזו) לקהילה בארץ.)

בנוסף, הייתה בעבר רשימת דיוור מרוכזת של כל מתחזקי האתרים של המקור, וגם
היא ירדה מהאויר, ובכוונתי להחזירה.

עקב המעבר לאתר החדשני (= newfangled) של אוגוסט פינגוו'ין, גם האתרים של הכנסים
הישנים ירדו מהאויר, ולא עלה בידי להחזירם. בכוונתי לתקן גם זאת.

2. גיוס תרומות:
א--------------

בעייה חמורה בעמותה היא שהתקציב שלה הוא קטן מאוד, ואנו כמעט לא מקבלים
תרומות. גם כאשר דיברנו על שדרוגם של השרתים הישנים (eskimo.iglu.org.il
ו-beak.hamakor.org.il) הרי שהציעו שנקנה מחשב שולחני ונשתמש בו כשרת. מאז
המצב הסתדר, אבל עדיין אני זוכר מקרה זה לרעה.

בארץ ובעולם יש חברות רבות שחוסכות ואף מרויחות כסף רב מקוד פתוח, ואין
סיבה שהן לא תתרום לנו ציוד באיכות טובה, כסף, וכו.

לצערי, אינני טוב כל כך בגיוס תרומות כזה. אי לכך, ברצוני למנות מישהו
מטעם העמותה (ייתכן שבתשלום צנוע) שישקוד על גיוס של תרומות מחברות
ואישים בארץ.

3. מניעת כשלים עתידיים בארגון אוגוסט פינגווין:
א---------------------------------------------

השנה היו מספר רב של כשלים בארגון אוגוסט פינגווין. אוגוסט פינגווין הינו היהלום
שבכתר של המקור, והפעם הם (לא אני, כי לא שיתפו אותי מספיק בגלל הכשלים) ממש
פישלו איתו. בכוונתי לדאוג ששנה הבאה הכנס יאורגן בצורה חלקה יותר, עם תכנון
מראש, יותר שקיפות, ניצול יותר מושכל של משאבי אנוש, וידוע האנשים הנוגעים בדבר.

4. הגברת מעורבות הקהילה:
א-----------------------

כמי שמכותב על רשימת [EMAIL PROTECTED] שמתי לב שנשלחות לשם הודעות
רבות שעדיף שתשלחנה ל-discussions. בכוונתי לדאוג להפנות את האנשים שפונים
לשם לרשימת הדיוור של discussions וכן לדאוג שהיא תככב במקום בולט יותר
באתר.

בנוסף, ברצוני להגביר את הפעילות של הקהילה בארץ - ליצור קבוצה של אחראים
על פרסום האירועים, ולהגביר את הפעילות.

לדעתי, הגיע הזמן בו המקור צריכה להיות פחות שקטה וליזום פעילויות
חדשות, ואני מתכוון לפעול בכיוון.

א==========================

זה המצע שלי. כעת, יתרונות בהיותי חבר ועד:

1. כרגע אני מובטל ומאושר, וגם כשאני עובד, אינני עובד הרבה יותר מ-40 שעות
בשבוע, כך שקרוב לודאי שיהיה לי זמן רב.

2. יש לי ידע טכני וכללי נרחב, והבנה מצוינת של הקוד הפתוח בשטח.

3. תרמתי רבות לקוד הפתוח בארץ ובעולם.

4. יש לי יכולת ביטוי בכתב מצוינת בעברית ובאנגלית.

5. יש לי נכונות רבה לתרום.

זהו זה. אני מבקש שתבחרו בי בבחירות הבאות, בזמן כלשהו אחרי אוגוסט פינגווין.

בכבוד רב,

        שלומי פיש