בוקר טוב לכולם,

הלילה קיבלתי מספר מיילים בתגובה למייל של רם-און, ובחלקם היתה השאלה "איזו
אלטרנטיבה אתם מציעים?"

לכן , החלטתי לכתוב על זה כמה מילים .

חקיקה, אינה קבוצת פיתוח ולא תמיד חייבים להציע אלטרנטיבה. למעשה יזם של
חוק (בין אם מדובר בח"כ ובין אם מדובר במשרד ממשלתי) יכול לקדם חוק כלשהוא
ואני , בתור ה"ציבור" יכול לבוא ולומר שהצעת החוק אינה מתאימה לי .

לאזרח, אין את היכולות להציע אלטרנטיבה , אין לו מחלקה משפטית שתנסח את
הדברים, אין לו את הכלים לעשות את זה .. ומן הסתם לאזרח פשוט גם אין את
התקציבים הנדרשים לכך .. הוא רק יכול למנוע באמצעים דמוקרטיים, את הצעת
החוק , בלי צורך להציע אלטרנטיבה , מתוך אמירה נסתרת שהצעת החוק אינה מספיק
טובה , או לא מידתית, או פוגענית או כל סיבה אחרת .

במצב כזה, הצעת החוק אמורה לחזור ליוזם שלה על מנת שייתקן אותה.

בנושא של החוק הביומטרי, האלטרנטיבה היא ליישם את החוק ללא המאגר הביומטרי,
לחלופין, ליישם אותו עם מאגר ביומטרי אחר , לחילופין ליישם אותו כדברו ,
אבל להתנות אותו בכך שתתקיים רשות ייעודית שתטפל במידע הרגיש הזה והחלטה על
איסור קיומם של מאגרים ביומטריים, ללא  טיפול של הרשות המיוחדת .

- דורון