2010/6/8 Shlomi Fish <shlo...@iglu.org.il>

הי דורון,

On Tuesday 08 Jun 2010 09:05:09 doron wrote:
> היי,
>
> אני מחפש חלופות למספר תוכנות בתחום של תוכנות תיכנון / תוכנות הנדסיות
> ותוכנות מתמטיות (מתמטיקה סימבולית) ותוכנות CFD
>
> בחלק מהמקרים כבר מצאתי כל מיני חלופות , חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות.

נשמח אם תוכל לפרט ולשתף.
נראה לכם שכדאי להקים פורום "טוחני מספרים" (number crunching) מקומי (דף ויקי?
אתר? רשימת מייל? פגישות?)

> תהיתי , האם יש מישהו ברשימה שמכיר חלופות חופשיות בתחומים הללו.

יש לי דף באתר (באנגלית אומנם) עם קישורים לתוכנות מתמטיות:

http://www.shlomifish.org/open-source/resources/numerical-software/

לא כולן הינן תוכנות קוד-פתוח, אבל אני מציין שם מה הוא הרשיון שלהן.

ח"ח על הרשימה היפה.
וקצת תוספות:
בתחום החישוב הסימבולי, יש גם את sympy (זה עם ה-y לא ה-i).
ויש גם את הנישה של ה-CAS האלגבריים: MAGMA הקניינית, ו- GAP החופשית, וגם
Singular (ספריית ה- c שלה, libsingular, משמשת ב- Sage (ואולי גם במערכות
אחרות?) כמנוע לחישוב בסיסי גרבנר)

אולי תוכל למצוא שם משהו שיתאים לך.

בכבוד רב,

       שלומי פיש

> לדוגמה, חלופה ל nastran ו/או patran

לא מכיר. לפי מה שראיתי באינטרנט מדובר בתוכנות לפתרון מד"ח (FEM/BEM).
מה שכן כשהייתי צריך לרדת ל-C כדי לסחוט ביצועים מהקוד שלי (שפותר מד"ח דו
ממדית פשוטה יחסית), השתמשתי ב- FLENS שהיא ספריית C++ שמספקת ממשק (טמפלייטי,
נוח, פשוט, בלי אלף פרמטרים לכל קריאת פונקציה) לספריות האלגבריות הבסיסיות
(BLAS ו- LAPACK) (וזה נותן בוסט משמעותי לביצועים אם אתה משתמש במנוע נומרי
מיועל למעבד שלך כגון MKL או ATLAS). ספר התעוד של הספריה כולל בתור דוגמה FEM
Solver (נדמה לי שיש גם סורסים שלו על ה- CVS, אבל לא הסתכלתי בהם או בפרק
הרלוונטי בתעוד).

> תוכנות לתחכנן מעגלים וכיוצ"ב.

אלקטרוניקה וכו'?
לא מכיר את התחום, אבל מציין שב- Rehovot.pm היתה הרצאה שקשורה לזה
http://rehovot.pm.org/meetings.html : ב- 19 בינואר 2010 (של Larry Ecker).
הוזכרו תוכנות קנייניות גדולות שמשמשות בתעשייה, והוצג קוד פרל שעושה כל מיני
דברים ומתממשק אליהן.

     עא