שלום רב!

לקראת יום חופש התוכנה הייתי רוצה לנצל את המעמד לקידום פורמט ODF במסמכי
תמלילים.
בניגוד להצגת OpenOffice או לינוקס אני חושב שצריך להתחיל עוד יותר בקטן. אני
מעוניין לתרגם ולהנגיש מספר נקודות שקשורות
ב"כניעה" לפורמט הקנייני DOC של מיקרוסופט - עכשווי מאוד, מכיוון שבעבודתי
במוסדות חינוך ניתקלתי בקשיים רבים של אנשים לעבוד
עם גירסאות שונות של מסמכי Word שנכתבו על פני מערכות Office משנים שונות. אני
מניח שאם נציג בפניהם פורמט אחיד שיאפשר
עבודה "חלקה" בין תוכנות עיבוד תמלילים שונות והציבור יאמץ לו את ההבנה והרצון
בפורמט סטנדרטי, חופשי ופתוח הדלת תהיה פתוחה
לקראת הכנסת תוכנות אחרות שיתחרו באופיס של מיקרוסופט ובהמשך גם חלופות שונות
לתוכנות קנייניות ובעיקר נעורר את המודעות
למגבלות על החופש שאנשים מקבלים כמובן מאליו בתוכנות שהם רוכשים/משתמשים.

בעיקר חשבתי על אוניברסיטאות וסטודנטים כמקום טוב לעודד שימוש בפורמט כסטנדרט
קבוע. (למשל כמו ש PDF נכנס לשימוש widespread בשנים האחרונות...)

בכל אופן אני מעוניין לכתוב דף כזה עם סיכום של נקודות ולחלק/להניח ביום התוכנה
ובמוסדות אקדמאיים/חינוכיים , אך יש לי מעט בעייה
בלהדפיס עותקים שלו. אשמח לשמוע דעות ואולי גם לקבל שיתוף פעולה בעניין.

כל טוב,
אלירן גונן