סלחו לי מראש אם מעט סטיתי, הכוונה טובה :).

בשיחות עם חברים סטודנטים עלתה שאלה האם ניתן להריץ תוכנות תעשייתיות ב־Wine,
כמובן שעמדתי פעור פה כי אין לי אפשרות לזכור אילו תוכנות מבין 9403 התוכנות
שבמאגר ה־Winedb תומכת או לא תומכת ב־Wine ובאיזו צורה.

התוכנות הנדונות: Pro/ENGINEER ו־SolidWorks.

שאלתו הייתה האם כסטודנט הוא יוכל להריץ את התוכנות האלו כדי ללמוד אותן, מסתבר
שאת "סוליד" אפשר להריץ בגרסת ה־32 סיביות (אף אחד לא אמר שתהיה בעיה עם ה־64
אך אין לי סימוכין לכך).
ל"פרו" (לא Pro Evolution Soccer :) ) אין רישום כלל.

השיחה העלתה בי כמה רעיונות, בחלקם אני פעיל ובחלקם אני מעט מתקשה.
ראשית כל, סטודנטים למכונות שעובדים עם תוכנות כאלה ומצליחים להריץ אותן ב־Wine
או לחלופין מתקשים ורוצים לסייע בהגירה ל־Wine יוכלו להירשם ל־Appdb ולקחת חלק
פעיל בהשמשת התוכנות למענם ולמען הסטודנטים האחרים, סטודנטים שעובדים בהצלחה
מוזמנים לכתוב מדריכים כיצד עשו זאת, אם אני היום מצליח להוכיח לסטודנטים
בבראודה שהם יכולים להפעיל את התוכנות מהמסגרת האקדמית בלינוקס אני יכול בהחלט
להוביל לשינוי רציני במחלקת המכונות שבמכללה.

נושא אחר שעלה בעקבות הרעיון הנ״ל, עקב העדר תוכנות לימודיות לגיל הרך בשפה
העברית ולשפה העברית אני סבור שיש צורך לשפר את התמיכה ב־Wine בשפה העברית (או
לחלופין בהפעלת לומדות עבריות) כדי שניתן יהיה להפעיל לומדות בעברית שנכון
להיום מלבד ג׳יקומפרי ועוד כמה בודדות אנו מציעים מגוון די מצומצם, כל שאר
המשחקים הם לא בהכרח חינוכיים וניתן לגשת אליהם דרך אתרי משחקים (כמו וואלה
וכדומה) בהם הילדים אומנם מבזבזים זמן כראוי אך לא בהכרח מרוויחים מהם ערך מוסף
כלשהו, ואוסיף על כך שאינני מכיר עדיין תכנה חופשית ללימוד השפה העברית (ואשמח
אם תאירו את עיני).

מזה מספר חודשים אני מנסה לשפר את התמיכה של Wine בשפות RTL, איש הקשר שלי מול
המערכת עובד מעולה ואפילו הצלחנו לגרום לאלכסנדר ג׳וליארד (המפתח הראשי של
Wine) לסייע מעט בפתרון התקלות, כיוון שאצלנו נהוג לעשות בצנעה ולא לקשקש יותר
מדי החלטתי לקחת את המהלך ולנסות לטפל בו בעצמי עד כמה שיכולתי, בערך עד לנקודה
שהייתי צריך להתחיל להפעיל Windows ולבדוק התנהגות במקרים מסוימים ולתת הסברים
אלגוריתמיים לתופעות בהן חזיתי (שבזה קטונתי).

אני הייתי שמח לרכז מעט יותר משתמשי Wine לצדי בניסיון להגביר את התמיכה, בין
השאר אני אצטרך עזרה בהדרכה להתקנת Wine במערכות השונות, איסוף באגים הקשורים
בעברית וב־RTL והסברים לסטודנטים כיצד להתקין תוכנות אקדמיות בלינוקס שלהם.

Matlab ללינוקס היא פתרון נהדר אבל לא חינמי, כבר שאלו אותי מספר פעמים על
הנושא אבל מבחינת הסטודנט אין זה משנה אם הוא גנב והתקין על Windows או גנב
והתקין על לינוקס כך שבעצם הפתרון הזה הוא לא מהטובים.

לא רוצה חס ושלום לייצר פה עבודה מיותרת לאף אחד לכן אם נעשתה עבודה קודם לכן
בנושא אני אשמח לשמוע עליה.

בברכה,
Yaron Shahrabani

<Hebrew translator>