On Wed, Feb 23, 2011 at 04:15:25PM +0200, Lior Kaplan wrote:
> זה שהקוד פתוח לא אומרים שחייבים לתת לך אותו... אין שום מניעה לגוף כלשהו לפתח
> קוד פתוח ולחלק אותו למי שהוא רוצה. במשמעות של הקוד הפתוח באה לידי ביטוי בזה
> שכל אחד מאותם אנשים שמקבלים אותו זכאי להפיץ אותו הלאה.
>
> גם חברות מסחריות עובדות במודול הזה... כמו שאתה לא יכולים להוריד Red Hat
> באופן רשמי, אלא אם קנית רישיון, אבל ברגע שיש לך את הקבצים אתה יכול להעביר
> הלאה (במגבלות שמות מסחריים וכו').
>
> קפלן

הרשה לי לחדד את השאלה:

"גורמים בתעשיות הביטחוניות מציינים כי בארצות הברית יש הרבה תוכנות קוד
פתוח בתחומים שונים, כמו תכנון טילים, שאין להן גישה מישראל; הגישה להורדה
מותרת רק למי שבא מארצות הברית עצמה"

מנוסח הכתבה ניתן היה להבין שמדובר על משהו שזמין להורדה חופשית לכל משתמש
מארה"ב. זה נשמע לי תמוה, ולא שמעתי על מקרה כזה. אני מניח שמקרה כזה היה
זוכה לתהודה.

האם מדובר על תוכנה שמינה לשימוש רק בתוך התעשיה בהסכמים מיוחדים בין
חברות? אם כן, היא לא בדיוק מעניינינו.

--
Tzafrir Cohen         | tzaf...@jabber.org | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's