אין דבר יותר רחוק ממטריקס וחופש.
מדובר בשני קווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו.

10 שנים עברו מאז שהייתי מהמקימים של הפעילות של Red Hat , ואני יכול לומר שאם תוכנה חופשית וקוד פתוח חשובים למישהו , אסור להפקיר את השוק לידיים של אנשים כאלו ודומיהם.
בעשר שנים האחרונות, שמעתי על ארגונים וחברות שקיבלו איומים , במשתמש, בעל פה ובכתב , על כך שאם הם רכשו רשיון ל Red Hat , לא יכולים להיות להם בארגון עוד לינוקסים שהם ללא רשיון , כי כך ההסכם של RH אומר .. ואם שהם לא ירכשו עוד רישוי , הם יידרשו להגיע לבית המשפט.
עד כדי כך הדברים הגיעו שאני שמעתי יותר ממנהל מיחשוב אחד שאומר ש"הלינוקס הזה יותר גרוע ממיקרוסופט" , ולא לא התכוון בהיבט של יכולת טכנית, אלא בהיבט של עלויות , מודלי רישוי מורכבים .. ואם מישהו ממטריקס או Red Hat יספר לכם שזה לא נכון - אז תדעו לכם שיש לכם עסק עם שקרן.

לצערי זהו רק קצה קצהו של הקרחון.

ליאור אמר לעשות הפרדה .. ובכן , Red Hat ישראל אינה רק גוף פתוח , היא גם גוף מכירות, גוף מכירות שהסמיך את מטריקס להיות המפיץ הראשי בארץ ..
מטריקס הם המוציא לפועל של הדברים הללו , ו Red Hat מהדרגות של מנהלי המכירות המקומיים, דרך מנהלי המכירות האיזוריים, הארציים, הבין גושיים ועד סגן הנשיא לעינייני מכירות .. כולם יודעים על הקווי מכירה האגרסיביים הללו.

מדובר במאבק שקיים למעלמה מעשור (משנה 2002 ) בתוך Red Hat עצמה , בין הקו שאותו מובילים אנשי המכירות , שלא רואים בעיניים ומתנהגים כמו אחרוני הספסרים , נגד הקו שמובילים אותו אנשים טכניים וטכנולוגיים שמכירים את הקהילה, ואוהבים את הקהילה ומכירים את הרשיונות ואת החשיבות שלהם ויודעים מה מותר ומה אסור לעשות ..
לצערי , אנשי המכירה, הם נותני הטון , הם אלו שקובעים את המדיניות , כי הם אלו שמביאים את העיסקאות .. את הכסף.
Red Hat כחברה , יודעת את כך שה ומשחקת איך שנוח לה , כאשר היא רוצה שהיא מאמצת התנהגות אגרסיבית וכאשר היא רוצה היא פתאום "פרו-קהילתית" .

מטריקס, כמו שציינתי .. גרועים לא פחות ואף יותר מ RH .
עד כדי כך אני חושב ומכיר את הדברים , שאילו לא תיוותר ברירה בעולם , ותהיה או את האפשרות לקחת Red Hat ממטריקס או את האפשרות לקחת windows ממייקרוסופט .. (נניח ולא יהיו יותר הפחות חופשיות) , אני כנראה יעדיף לקחת MS .

צר לי , אך זהו המצב.
(ועדיין יש ב RH , גם בארץ, אנשים טובים .. הבעיה שלי היא שלא הם נותנים את הטון ולא הם קובעים את המדיניות) .

 דורון