On Tuesday 23 June 2015 10:31:16 Lior Kesos wrote:
> הי אורון,
> האמת שניסיתי סה"כ לקדם את הכנס שלנו אבל צריך לבדוק אם התגובתיות החדה נגד
> מיקרוסופט היא אך זכרון שרירים ורפלקס מותנה או שיש משהוא במה שאתה אומר...

     *  גם לפרנואידים יש אויבים ;-)
     *  בדוגמאות שנתתי ניסיתי להראות "שמיקרוסופט החדשה" פועלת בדיוק כמו בעבר.

> אנחנו "ניצחנו" , ברור לי שמיקרוסופט רוצה להראות פתוחה, ברור לי שבמטרה למכור
> ו להעביר לקוחות ל azure הם צריכים אותנו לא פחות ממה שאנחנו צריכים אותם.

     *  לגבי "אנחנו ניצחנו" אני מסכים, אבל אני חולק על הסימטריה המוצגת בהמשך
המשפט.
     *  אנחנו לא "צריכים אותם", פשוט כי הם לא מספקים שום עזרה בנושאים שבולמים
אותנו.
     *  לעומת זאת "בענן" הם שחקנים קטנים וחדשים (לעומת אמזון, גוגל, rackspace
וכו') -- אין להם סיכוי ללא עזרה מסיבית מצידנו.

אז מה האינטרס שלנו לעזור ליריבים? אולי...
     *  הם יתקנו את ה־design של secure boot כדי שבעלי המחשב יוכלו להתקין מפתח
ראשי משלהם?
     *  או אולי הם יחזירו את כל פרוייקטי הלינוקס שנסגרו כשהם השתלטו על נוקיה?
     *  וייתכן שהם אפילו יתקנו את המרת ה־ODF שהוסיפו לאופיס, כך שהוא יקרא
ויכתוב מסמכי ODF תקינים?

כמובן, כל הדברים האלו לא קרו ולא יקרו, כי בהם יש למיקרוסופט שליטה.

> אני כן חושב שחל שינוי מנטלי עמוק בחברה - לינוקס ובסיסי נתונים כמו mongo,
> mysql כחרסמו להם את החשירה בדאטהסנטר ואת האופיס. אפל ממשיכים לכרסם להם
> החדירה במחשבים הפרטיים, גוגל מכסחים להם  את הצורה באופיס ובדפדנים.
>
> הקפיצה הזו שלך היא כמו שהבריון מהילדות שהיה מציק לך היה חוזר מובטל לעירייה
> ואתה כבר הייטקיסט שבע עם בית ומשכנתא ששילמת מהאקסיט.

התבלבלת -- הבריון חוזר ומתברר שלא רק שיש לו כסף לקנות את כל העיירה, אלא הוא גם
עושה את זה בכל הזדמנות וקונה את בית הקולנוע ואת הבריכה הציבורית על הדרך...
חוץ מזה, הוא שולט בכל מקומות החנייה בעיירה וגובה ממך תעריפים מופקעים
מה שכן, הוא ממש מבקש ממך לעזור לו להיות ספק האינטרנט של העיירה והוא לא יכול
לעשות זאת בלעדייך כי אתה מייצר את כל המודמים ;-)

> הבריון המתהלך מקפיץ לך איזה פחד ילדות אבל אתה עוד לא הפנמת שאתה החזק במערכת
> היחסים הזו ולא הוא.

אנחנו החזקים בכל המקומות שבהם *לא פעלנו לפי המודל של מיקרוסופט* -- embedded,
mobile, web וכו'.

> אני עובד יותר משנתיים עם הצוות שלהם בazure שממליצים על שימוש בלינוקס בדרופל
> ובוורדפרס ובגאווהסקריפט ושולחים לקוחות אלינו.

     *  אני לחלוטין מבין ומקבל את השיקול שלך לשיתוף הפעולה איתם.
     *  באותו אופן, גם ברור לי שכל לקוח כזה הוא *לקוח אחד פחות* על ענן לינוקסי
-- מיקרוסופט מבינים את זה מצויין ולכן הם כל כך "נחמדים".

> מיקרוסופט היא גם לא חברה מונולוטית יש כיוונים שונים למחלקות השונות וכל מה
> שאני רואה זה רצון טוב מצד האזורים במיקרוסופט שמתעסקים בazure- ופחד וייאוש
> הולך וגובר באזורים שמתעסקים בsharepoint, sql server .

תיארת במדוייק את המצב, ולכן:
     *  ככל שנחליש יותר חלקים שלהם, יש לך יותר סיכוי לקבל "רצון טוב" מהם.
     *  וכמובן לא לשכוח שבאזורים רבים (למשל אופיס) יש עדיין את תחושת העליונות
ואת הכוחנות הרגילה שלהם.

> התרומות של מיקרוסופט קשורות (מן הסתם) ל פלטפורמות שלהם אבל כך גם לגביי
> אינטל, וקוואלקום ו סמסונג וגוגל וכו...

שוב הסימטריה הקדושה...
     *  לאף אחד מהשחקנים שהזכרת אין בלעדיות על תחומים שלמים בעולם שלנו.
     *  לכן, למרות ההשקעה של אינטל בקרנל, *הם לא יכולים לפגוע* ברמת התמיכה
ב־ARM (גם אם הם משתוקקים לכך מאוד).
     *  לעומתם, אפילו "מיקרוסופט החלשה" *מצליחה לפגוע בטכנולוגיות לינוקס*
(השמדת נוקיה לא הועילה ל־Windows-phone אבל דפקה לגמרי את פרוייקט Moblin).

> בגלל שאני ״ותיק.זקן״ עם פרספקטיווה של 15 שנה אני זוכר את התקופה שאנחנו
> היינו המיעוט האנארכיסטי שחילק מנדריקק ורדהאט 6 בהשקה של ווינדוז 2000.
> היום אין ארגון בלי קוד פתוח ומיקרוסופט חייבים לשחק את המשחק הפתוח אם שהם
> יחדלו להיות.

הטענה שלי היא שהם מבלפים -- משחקים "פתוח" אבל ממשיכים בכל הטקטיקות החתרניות
שאיפיינו אותם כל השנים.

> בכל מקרה אם למישהוא בא להיפגש לשמוע הרצאות מגוונות על נושאים שונים הקשורים
> לאופן סורס (docker, angular, elastic, symfony וכו..) - הפיצה והבירות על
> חשבון הבריון השכונתי המובטל (שעדיין מפוצץ מכסף מההצלחות שלו בשנות ה2000)

לצערי, לא אספיק (עבודה, כרגיל...) -- בהצלחה לכולם ואל תשכחו לבדוק מה שמו בבירה
לפני ששותים ;-)

--
Oron Peled                                 Voice: +972-4-8228492
o...@actcom.co.il                  http://users.actcom.co.il/~oron