אני לא יודע אם יש באיזשהו מקום הגדרה מדוייקת של ״למי מגיע פרס המקור״, אך
אני חושב שרוב החברים לא יחלקו עלי אם אני אחלק את זה לשלוש תשובות אפשריות
(אין הכוונה שהפרס יחולק לפי קטגוריות, אלא פשוט הצגה רחבה יותר של מנעד
האפשרויות והמועמדויות):

א. פיתוח פתרונות מקומיים:
הכוונה בעיקר לגיור תוכנות קוד פתוח בינלאומיות
(דוגמא מהעבר: הפיתוח ששחר שמש עשה עבור וויין)
ו/או פיתוח מחדש של פתרונות המיועדים לעברית
(דוגמא מהעבר: hocr או hspell או קולמוס)

ב. פיתוח תוכנת קוד פתוח עולמית, בלי קשר לעברית או קשר ספציפי לישראל, כמובן
מלבד העובדה שהמפתח (והמועמד לפרס) הוא ישראלי.
(דוגמא מהעבר: Mosix, ZEND)

ג. תרומה לקידום הקוד הפתוח בישראל:
הקטגוריה הזאת כוללת הן תרומה ע״י פיתוח או תרומה טכנית, אבל גם תרומה לא
טכנית.
למשל תרגום לעברית של תיעוד חשוב, או החדרה של קוד פתוח למשרדים ממשלתיים, או
הרמת כנס ענק שקידם את הקוד הפתוח, או אפילו מנהל מיחשוב של גוף גדול (למשל
משרד ממשלתי) שהעדיף במכרז חשוב ללכת על פתרון קוד פתוח למרות האזהרות
המוכרות, וכו׳.

הערה:
בסעיפים בהם הובאו דוגמאות (א׳, ב׳), הקפדתי להביא דווקא דוגמאות לא רלבנטיות
לפרס של שנה זו.
כולן לא רלבנטיות בגלל שהן מהעבר הרחוק, וחלקן גם בגלל שהן קיבלו כבר את פרס
קוד המקור.
עשיתי זאת כדי לא להשפיע על שיקולי הבחירה של השנה.

הערה נוספת:
כאשר אני מתייחס לפיתוחים, או תרגום תיעוד וכו׳, הכוונה היא רק למקרה שהתוצר
עצמו נמצא תחת רשיון של קוד פתוח.
עם זאת, אין מניעה לבחור מועמד שעשה מכך כסף, ואפילו כסף רב.
לכן למשל, אם נחזור לדוגמא לא רלבנטית מהעבר הרחוק, אם אכן אנשי ZEND תרמו
המון קוד פתוח לפרוייקט PHP, עד כדי כך שבמשך שנים השפה הפכה לשפת הפיתוח
העיקרית לווב, אז העובדה שהם גם פיתחו במקביל תוכניות מסחריות, ושהחברה עצמה
היא למטרות רווח, לא היתה אמורה לפסול אותם מלקבל את הפרס.
וכמובן, אם חברה מסחרית מקדמת את הקוד הפתוח בארץ ע״י פעולות לא טכניות, אם
התרומה שלה משמעותית עד כדי כך שהיא זכאית לקבל את הפרס, אתם מוזמנים להציע
אותה גם אם היא לא עשתה את זה לשם שמיים.

אולי עכשיו, בזכות המייל הזה, תחשבו על רעיונות או מועמדים שלא חשבתם עליהם
קודם.