חברים, ידידים ועוקבים שלום,

אמ;לק: אם אתם רוצים אוגוסט פינגווין כמו בשנה שעברה, אתם צריכים לארגן אותו.

אוגוסט פינגווין 2015 היה כנס מגוון עם מבחר הרצאות בנושאים שונים הקשורים לתכנה
חופשית ולקוד פתוח. מהתגובות שהגיעו אליי, ומהרושם שקיבלתי בכנס עצמו, נראה שהוא
גם היה כנס מעניין ומוצלח בסך הכל, למרות שהוא לא היה נקי מבעיות.

מעבר לתכנים ולמפגש החברתי, הכנס גם היווה הצהרה: עמותת המקור עדיין כאן ועדיין
מסוגלת לרכז משאבים ארגוניים, משאבים כספיים ואנשים לטובת פעילות שמקדמת את התכנה
החופשית והקוד הפתוח בישראל. ההצהרה הזו היתה דרושה לאחר שנים ארוכות שבהן העמותה
מיעטה ליזום פעילויות, ובמיוחד לאחר שנת 2014 שבה העמותה הגיעה לידי שיתוק כמעט
מוחלט, עד כדי כך שהיא עמדה בפני פירוק (פעמיים).

בחודשים שעברו מאז אוגוסט פינגווין 2015, הוספנו עוד תוכן להצהרה הזאת: כנס
פייתון גדול[1] מאורגן במרץ תחת כנפי העמותה, מאז נובמבר אנחנו מקיימים מפגש
עבודה מדי שבועיים-שלושה[2], ופעילות לקידום פוסטגרס שהתחילה במפגשים האלה מתחילה
להמריא[3]. העמותה פעילה באופן רציף, פחות או יותר, ולא רק עומדת ומחכה (עד בוש)
שהקהל יבוא להשתמש בשירותיה. אנחנו באמת כאן.

עכשיו (למעשה, כבר לפני כמה שבועות) הגיע הזמן להתחיל לחשוב על אוגוסט פינגווין
הבא. כפי שידוע לרובכם, אני הייתי המארגן העיקרי של אוגוסט פינגווין הקודם. לא
הייתי לבד -- היתה לי עזרה משמעותית מאד של מספר מתנדבים, במהלך ההכנות וביום
הכנס עצמו -- אבל עדיין, אני עשיתי את רוב העבודה. ובצורה הזאת, זה לא יקרה
עוד פעם; אשתי הודיעה לי את זה, מייד בתום הכנס, אבל יש גם סיבות אחרות.

הסיבה העיקרית לכך שאני לא אוביל שוב ארגון של כנס כמו אוגוסט פינגווין 2015 היא
העובדה שאני משתתף בארגון כנס הפייתון שהוזכר לעיל. הכנס נקבע לתחילת מאי, ואני
לא רואה את עצמי מוביל כנס אחר עד שהוא יסתיים -- וגם לא מייד אחר כך. עד שאני
„אתאושש” מהכנס הזה, כבר יהיה מאוחר מדי.

כך שאם אני אוביל את אוגוסט פינגווין השנה, הוא יהיה כנס קטנטן שמתרכז בנושאים
פוליטיים־אידיאולוגיים של תכנה חופשית, ולא בטכנולוגיות של קוד פתוח. הוא יהיה
דומה פחות לכנסי אוגוסט־פינגווין קודמים, ויותר לאספה כללית שנתית של עמותת
המקור. למעשה, אני משתעשע ברעיון לערוך במסגרתו את האספה הכללית.

יש דרישה לאוגוסט פינגווין במתכונת המוכרת, אני חושב שהוכחנו את זה בשנה שעברה.
הכנס האידאולוגי שתיארתי יכול בהחלט לחיות כמסלול בתוך כנס גדול יותר. אבל כאמור,
אני לא אהיה מסוגל להוביל לשם. אם מישהו רוצה שזה יקרה, הוא יצטרך לקום ולגרום
לזה לקרות. והזמן לקום הוא, פחות או יותר, עכשיו.

תודה על תשומת הלב,

        שי

[1]‏ http://il.pycon.org
[2] המפגש האחרון היה אמנם לפני יותר מחודש ואני לא אוכל לארגן מפגש בשבועיים
הקרובים, אבל אנחנו נחזור
[3] ‏http://www.meetup.com/PostgreSQL-Israel/events/229430729/‎