On Thu, Jun 08, 2017 at 11:26:36PM +0000, Gil 1 wrote:
> היי שלום, שמעתי על הקהילה שלכם ואני שמח לדעת שיש קהילה כזאת. רציתי
> לנצל את ההזדמנות בשביל לשאול שאלה:
>
> אני רוצה לפתח תוכנה שיהיו שתי גרסאות: גרסה רגילה וגרסת ה PRO. כל הגרסה
> הרגילה תהיה מכוסה ברישיון MIT (ואני משתמש רק בקוד שלי שאני כתבתי ולא
> פרסמתי תחת רשיון אחר) גרסת ה PRO תשתמש בקוד שתחת רישיון MIT אבל תכלול
> קוד סגור ואפרסם אותה כקוד סגור. האם הדבר אפשרי לפי החוק? שמעתי שאפשר
> להשתמש בקוד תחת רישיון MIT במוצר קוד סגור. מה שאני מנסה לעשות טיפה
> שונה.. הפרוייקט קוד סגור הוא אותה תוכנה רק עם תוספת "PRO" לשם.
>
> אשמח לקבל תשובה!

הגישה הזו מכונה לרוב Open Core (להבדיל מ־Open Source). היא חוקית. אבל
השאלה היא מה אתה מקווה בדיוק להרוויח מפרסום הגרסה הבסיסית כתוכנה חופשית.
כלומר: האם למפתחים אחרים יהיה מספיק מעניין ומשתלם לנסות לפתח אותה בידיעה
שכל מיני תכונות מעניינות עשויות למצוא את דרכן לגרסת ה־Pro.

כלומר: אתה יוצר תחרות פוטנציאלית עם קהילת המפתחים (שכמובן: כרגע קיימת על
הנייר בלבד). הפוטנציאל הזה תלוי מאוד במה שנכלל בגסת ה־Pro, מה שמועבר
אליה במשך הזמן, ועוד.

--
Tzafrir Cohen         | tzaf...@jabber.org | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's