יש לי הרגשה שלא הובנתי כשדיברתי על הדרישה לתהליך תקין וזה תורגם לציפיות
לכניסה לפירוט של נוהלים ומוסדות להבטחת קיום התהליך התקין.

כמו שקוד ההתנהגות אינו מפרט את המוסדות והועדות הדרושים למימוש העקרונות
של איסור על הטרדה מינית ועל התבטאויות שנאה, אין צורך לפרט את המוסדות
הדרושים למימוש תהליך תקין.

מה שצריך להבטיח זה שכל מי שהוגשה נגדו תלונה על הפרת קוד ההתנהגות יהיה
זכאי:
1. לדעת בדיוק מהי התלונה שהוגשה נגדו.
(אם מי שהתלונן נגדו מפחד לחשוף את עצמו מסיבה כלשהי ולכן לא רוצים
שהנילון יידע מה תוכן התלונה, אז זה כבר עניין למשטרה.)
2. לשימוע/בירור/משפט, שבמסגרתו תהיה לו הזדמנות להפריך את התלונות נגדו
ולנקות את שמו לחלוטין אם התלונות אכן אינן נכונות.

אני אישית ארגיש שאני נמצא בסביבה לא בטוחה אם לא אוכל לסמוך על הערובות
הנ"ל כשאני מקיים אינטראקציה כלשהי במרחב שבו חל קוד התנהגות שכולל גירוש
אנשים שהפרו אותו.
כבר קרה לי שעזבתי סביבה בגלל שהיא נהפכה ללא-בטוחה עבורי, לאחר שלא נמסר
לי מהו בדיוק התוכן של תלונה מסוימת שנאמר לי שהוגשה נגדי.