מה מביך פה?
שהאנשים שבופעל דוחפים את העמתה ב3 שנים האחרונות מבינים שהקיום שלה תלוי
באיזור פחות אידיאולוגי ויותר פרגמטי?
אם יש צורך בעמותה שדוחפת את סדר היום האידיאולוגי ורוצה להסתובב עם חולצות של
סטולמן ודיסקים על הראש אז שהאנשים האלה ייקחו את המושכות.
יש פה כמובן את המתח בין הקוד פתוח האידיאליסטי ( free )לפרגמטי (open) וזו
שאלה שבאמת קשורה עמוק למטרות העמותה ולאן היא רוצה ללכת.
לדעתי ייתכן שיש צורך גם בזה וגם בזה אבל בפועל בקו האידיאולוגי יש ערימה של
״זקנים שבועטים בגיצים של המדורה שכבתה״ כשיש עולם שלם של קוד פתוח פרגמטי שגם
צריך הנחייה וחיבור לארגונים.
אם זה סופר חשוב לך כך את המושכות אבל אי אפשר להוציא את זה לחלוטין מעולם
האפשרויות.
יש עדיין כיס של אופן אידיאולוגי אבל הוא לא גדל משמעותית ב20 שנה האחרונות.
מצד שונה כל השוק אימץ את הקוד הפתוח ושם יש צרכים והמון מקום לגדול ולהרחיב
פעילות
ליאור

Lior Kesos - http://www.linnovate.net
Linnovate - Open Source Innovation