> nesmyslnou hodnotu '3' * 2 == '33'

Ani v nejmenším to není nesmyslné, je to standardní definované chování.
Programátor má skutečně vědět, jakého typu jsou a tedy jaké schopnosti mají
objekty, se kterými pracuje. Jak by jinak mohl programovat? To je přece
naprostý základ.

Obecnější dotazy:

S verzí 3.5 tedy přibyl type hinting. Používají to IDE apod. pro statické
kontroly kódu, doc generátory(?). Vy, co sledujete nové dění víc:

1) Jaký je kromě PyCharmu další rozšířenější software, který to prakticky
strojově používá a jak? Klidně víc.

2) Je nějaká praxe warningů samotného interpretu?

3) Začíná se uvažovat o vynucování striktního typování, tj. že s hintů by
se staly asserty?

Neptám se, jestli by to bylo dobře, ani netvrdím, že na to čekám (nečekám).

Díky,

Vláďa

On 6.3.2018 13:14, Jan Bednařík wrote:
> Ještě jsem zapoměl dodat, že ten string z pythonu obsahuje navíc
> nesmyslnou hodnotu '3' * 2 == '33'. Tak to člověka trkne podle hodnoty (v
> testech), i kdyby si náhodou nevšiml, že je to string. V JS je: '3' * 2
> == 6 tak je ta chyba hrozně nenápadná.

> <mailto:jan.bedna...@gmail.com>>:

>     <mailto:pa...@schon.cz>>:
>
>             Python tohle řeší elegantně silnou typovou kontrolou. Pádem
>             programu tě upozorní, že se pokoušíš o nějakou hloupost, jako
>             třeba vynásobit sting a int. A obvykle ti k tomu dá pěknou
>             chybovou hlášku.

> [...]

E-mailová skupina django-cs@googlegroups.com
Správa: http://groups.google.cz/group/django-cs
---
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny django-cs
ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete
e-mail na adresu django-cs+unsubscr...@googlegroups.com.
Chcete-li zobrazit tuto diskusi na webu, navštivte
https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/6f9034c8-9c5a-7d37-2a6a-28ac33d6cae7%40sandbox.cz.
Další možnosti najdete na adrese https://groups.google.com/d/optout.