Vielä vinkki:
Se kuuluisa PAIMENPOIKA, jolla MSO kuulee mitä vain. Ja Markku tietänee
asennuksesta paremmin;
itse käytin sitä vain muovikepeissä pellolla. Tämän hevosaitoihin
käytettävän köyden (jossa 3 teräs-kuparilankaa) etu on keveys,
halpuus ja kestävyys. Mutta mitä kierretyt kuparivaierit vaikuttavat
suuntakuvioihin verrattuna yhteen lankaan. Tuskin paljoa, onhan
monisäikeisessä vielä useampikin - tosin kiinni toisissaan - killun
kaksinapaisuus taas voi vaikuttaa suuntakuvioihin. Testien paikka.
Muistelen GN/Hanabäck käyttävän kaksinapaista killua.
Itse testailin syksyllä n. 300-400 metrisiä paimenpoika / monisäikeinen
malli BKL - ei havaittavaa suuntaavuuseroa. Sen sijaan aluksi epäilin
hevosaidan toimivuutta asennettuna märkiin puihin loppupäästään.

73 TK

Bestman antoi yhden Elektroskandian kaverin puhelinnumeron. Soitin
hänelle
ja suhtautui myötämielisesti. Laitoin BKL:n sen 610-metrisen speksit
ja
lupasi tutkailla asiaa. Kysyin että voiko hän ottaa kantaa muiden
pisteiden
toimintatapoihin, ei luonnollisesti voinut mutta sanoi että korttimaksu
käy
ja kannusti ottamaan yhteyttä paikallisestikin, esim
pääkaupunkiseudulla.
Lankoja kuulemma löytyy monenlaisia mutta hinta aivan levällään

73 de MJ

16. joulukuuta 2009 9.34 Tarmo Kontro <tarmo.kon...@kyamk.fi>

License