Suosittelen edelleen Tascam DR-sarjan digitaalitallentimia. Taas käytin DR-1:tä ongelmattomasti kesäkuunteluissa - 4GB:n SD-kortti ei ole vielä edes puolessa välissä, vaikka sitä on käytetty yli kaksi vuotta. Kauden tallenteet saa siirretyksi tietokoneeseen parissa minuutissa. Tascamin akkua pitää vain mieluiten ladata ei mukana saatavalla vaan kunnon lineaarisella verkkolaitteella niin ei tule mitään häiriöitä, vaikka tallentaisi samaan aikaan. Ei mitään kohinoita itse laitteestakaan. Hintaluokka tuo TK:n mainitsema.
                    73's  HF

----- Original Message ----- From: "Tarmo Kontro" <tarmo.kon...@kyamk.fi>
To: "Suomalaisten DX-lista" <dx@hard-core-dx.com>
Sent: Sunday, August 29, 2010 1:34 PM
Subject: Re: [DX] Millä äänet talteen?

Moro;
Tästä oli keskusteluakin jossain vaiheessa. Muistelen, että n. 200
euron laitteet ovat
parhaita (line-in mukana). Ne halvat 50-60 euron vehkeet lienee pelkkiä
mic-laitteita.

Läppäreistä miniläppärit tuntuu käyttökelpoisilta myös mm. äänitykseen
- hintaluokkahan
on näissäkin n 200 euroa ja akkukesto yli 5h. Mutta niiden äänipiirit
(ainakin minun HP minläp)
ovat yleensä heikkoja.

73,TK

Pentti Stenman <p...@sci.fi> 8/29/2010 11:33  >>>
Nyt olen rakentanut kesähuvilan siihen kuntoon, että voisi kokeilla
Icomia häiriöttömissä oloissa.---