Terve taas,

Nyt Perseukseen sopiva userlist.txt tiedosto on saatavilla KOJE listat sivulta.
Jos ko linkkiä ei näy sivulla, kun menet sinne, niin paina F5 sivun
päivittämiseksi.

Asemakohtaisesti listassa näkyvät tiedot ovat:
- lähetyksen UTC alkuaika
- lähetyksen UTC loppuaika
- taajuus kHz
- kutsu
- paikkakunta lyhennettynä niin, että se mahtuu userlist.txt tiedostomuotoon
- ryhmä (1=Skandinaviassa kuullut, 2=Skandinaviassa kuulemattomat) ja
osavaltiolyhenne
- suluissa 3 ensimmäistä merkkiä aseman FORMATS sarakkeesta

Kullakin rivillä on mukana aika, jolloin ko rivi on voimassa. Aika on UTC aika,
joka on laskettu asemakohtaisesti määritellyn aikavyöhykkeen ja lähetysajan
kautta.
Jos kyseessä on daytimer asema ja ajat puuttuvat KOJE listalta tai ajat ovat
muodossa LSR-LSS, käyttää ohjelma 6am-6pm aikoja UTC aikojen laskentaan.
Jos kyseessä ei ole daytimer asema ja ajat puuttuvat, käyttää ohjelma 0000-2400
määritystä eli asema on näkyvissä koko ajan.
Kaikki ajat ovat talviajan mukaan laskettuja, kuten KOJE Schedule sarakkeen
kaikki tiedot muutenkin. Eli kesäaikana tulee tunnin heittoa aseman tietojen
näyttämisen osalta. Toisaalta tarkkoja auringon nousu- ja laskuaikoja ei ole
vielä huomioitu, joten sitäkin kautta daytimerien näyttäminen ei ole vielä
lopullisessa muodossaan.

Katsotaan nyt ensin, onko tästä listasta mihinkään ja kehitetään eteenpäin, jos
asian kehittäminen tuntuu kannattavalta. Tarvittaessa saadaan kyllä kaikki
tiedot tarkasti kohdalleen, mutta se vaatii hieman enemmän ohjelmointia kuin
nyt on tehty. Jatkan projektia, jos katsotte KOJE2Perseus_userlist.txt
tiedoston tarpeelliseksi.

73s Tapio