Tuolta löytyy tullien määrät eri tuotealueisiin jaoeteltuna.
Tullauskäytäntö, poislukien yksityishenkilölle tulevat pieniarvoistet
lähetykset, on sama yrityksille ja yksityisille.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=fi&Screen=0&Expand=true&SimDate=20101120

Oikean kategorian päättäminen tuntuu olevan hyvin mutu-pohjaista tullissakin
ja oikeastaan se, mitä kauppalaskussa on tavaran nimenä on se tärkein.
Selvästi määritelynä tosin: meille on töihin tullut lähetys RFID-tuotteita,
jonka oikea tullikohtelu on 0%, mutta laskussa oli mukana sana "pvc", jonka
tulli on 5,8 tai 6,5%. Tutumpana PVC oli se, jonka mukaan huolitsija oli
tämän lähetyksen tullannut. Ainahan näihin voi oikaisuja hakea, mutta tuskin
kuitenkaan ihan ykköskymppien takia kannattaa päätään vaivata.

Muta tuolta siis oikea tullikoodi myyjälle tietoon ja kauppalaskuun mukaan.

73s

JNU

20. marraskuuta 2010 0.02 Ilpo J Leppänen <i...@iki.fi> kirjoitti:

> Niin tietysti SRAT joutuu varmaankin yrityksenä erilaiseen asemaan kuin
> yksityishenkilö, luulisin myös laitepuolella?
>
> 73,s IJL
>

>  Kyllä ne SRAT:llä väitti mulle että ne joutuu maksamaan tullit ja alvit..

>>> 73´