Moro;
Jos Perukeli yllättää vielä:
----
Onda Cero, i Chamaca, i Cusco-departementet, i Peru, ska sände ett
speciellt program med hälsningar till Sverige, framför allt till Fredrik
Dourén och Torolf Johnsson, i natt (kl 0230 utc torsdag morgon) på 1640
kHz, eller egentligen 1640.009 enligt Thomas Nilssons noggranna mätning.
Stationen har mailat Fredrik, Torolf och mig och jag har skrivit och
bett stationen tidigarelägga hälsningarna åtminstone en kvart för att
undgå soluppgången i Stockholm. För Västsverige, Sydsverige och för
Norge borde tiden vara OK; för Finland kanske inte - vilket jag i så
fall beklagar, men den ursprungliga tiden är stationens egen.
Stationen har visat stort tillmötesgående och vi har också passat på att
skriva ihop en hälsning till alla lyssnare och framförallt till alla
mammor, för på söndag är det Mors dag i Peru (och hela västra
hemisfären), vilket är en MYCKET viktig helgdag.

Alla är välkomna att försöka sig på denna station i morgon bitti.
Alltså 0230 utc (eller någon kvart tidigare) på 1640.

Henrik Klemetz

---

Tosin Suomen kannalta myöhäinen ajankohta, mutta voihan asema tulla
kuitenkin ennen ko ohjelmaa.

Andikelihän on jatkunut vielä Vapun yli- erityisesti Ruotsissa on kuultu
melkoisesti Perua ja Boliviaa...

73,TK