Ei kai siitä kukaan eri mieltä olekaan(?), etteikö jokaisen tule itse kuulla
kyseinen asema voidakseen laskea aseman kuulemakseen. En tiedä kenenkään
niin toimineenkaan, että kuunnellaan ns. "yhteiseen pussiin" eli kaikkien
henkilökohtaiset kuulemiset tulisivat kaikkien peditionistien hyväksi.
Esiintyykö edes tällaista oikeasti vai mistä tämä keskustelu on saanut
alkunsa? Ne nyt kertokoon tästä, jotka ovat kesiksessä olleet tätä asiaa
esille nostamassa!

Kuten omassa aiemmassa viestissäni totesin, kyse on tilanteista, joissa
kaikki tai osa peditionisteista kuulevat saman aseman ja siitä kuulumisesta
tehdään yhteinen raportti (kimpparaportti) niiden kesken, jotka ovat aseman
kuulleet, sen sijaan, että siitä tehtäisiin kaksi tai kolme erillistä
raporttia, ja siihen yhteiseen raporttiin saadaan yhteinen vastaus. Minä
tulkitsin pj:n pääkirjoituksen olevan kaikkea kimpparaportointia vastaan,
kun siinä henkilökohtaisuutta korostettiin raportoinnin ja vastausten osalta
- loppujen lopuksi tuosta pääkirjoituksesta ainakin minulle jäi hieman
sekava käsitys, mitä sillä loppujen lopuksi tarkoitettiin.

Jukan kirjoituksessa toistuu sama juttu; "pitääkö asema kuulla ja raportoida
itse pisteen saadakseen" - tarkoitetaanko tällä sitä, että kimpparaportointi
jo sinänsä on pahasta ("raportoida itse" -edellytys) vai ainoastaan, että
aseman itse-kuuleminen on se pisteen edellytys?

Jotta nyt kenellekään ei jää väärää käsitystä asiassa, niin minulla ei siis
ole yhtään vastausta tai pistettä laskettuna asemalta, jota en ole itse
omilla laitteillani (tai käytössäni olleilla muiden laitteilla) kuullut.
Enkä tiedä tällaisia olevan muillakaan. Sen sijaan minulla on runsaasti
vastauksia, jotka ovat tulleet yhteisesti lähetettyihin raportteihin, joiden
lähettäminen on minun mielestä hyvä ja myös erittäin suositeltava tapa
muillekin peditionisteille, koska sillä vähennetään asemien henkilökuntien
"roskapostia". Ja sillä linjalla tulen itse jatkamaan tulevaisuudessakin.

yt: Jarmo