Sent: Tuesday, February 5, 2013 12:36 PM
To: Suomalaisten DX-lista
Subject: Re: [DX] keskustelusta

Tervehdys muyös kaikille!!

Tässä keskustelussa olen halunnut pitäytyä ulkopuolella, koska kuten suurin
osa tietää olen kiinnostunut pääasiassa vain tekniikasta. Toki tulee
kuunneltuakin välillä jonkin verran.

Suurimman ongelman näyttää näissä keskusteluissa muodostavan se, että
suurelle osalle on tärkeää pistelasku ja kilpailu. Ja jotta se sitten olisi
oikeudenmukaista pitää olla sille tietysti säännöt. Ja erityyppiset
kuuntelusysteemit tekevät tästä väkisinkin siinä mielessä hankalan.

Meikäläiselle joka vierastaa kaikennäköistä kilpailemista tämä ei tuota
ongelmaa. Kuuntelee vaan asemia millä tavalla tahansa, lähettää niille
raportteja tai ei ja saa niiltä sitten mahdollisti QSL:iä tai ei.
Tyydytystä tuottaa aseman kuuleminen ja mahdollisesti siltä saatu vastaus.

73,s IJL

Tervehdys kaikille,

ojaa ammatikseen kaivavalle miehelle ( se ei ole koskaan nainen, tämä
tiedoksi tasa-arvoihmisille) on helppo antaa neuvoja ojan reunalta,
varsinkin sellaisen joka ei ole itse ojaa koskaan kaivanut (useimmiten se
on
nainen).

Suomalainen DX-kuuntelu on huipulla vain siksi, että se on kehittynyt ja
oppinut tekemisen kautta käyttämään mahdollisuuksia hyväkseen. Se on
ammattimaista.

MKA

and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License