----Alkuperäinen viesti----
Lähettäjä: jmnurm...@hotmail.com
Päivämäärä: 19.4.2013 12:00
Vastaanottaja: "Suomalaisten DX-lista"<dx@hard-core-dx.com>
Aihe: Re: [DX] Medioiden kattavuus

Tervehdys

On kai paikallaan oikaista joitakin asioita, jotka ovat päässeet syntymään
tällä palstalla käydyissä keskusteluissa.

DX-lista on ollut yksi SDXL:n tiedotuskanava de-facto. RKO:n
> esittämien lukujen valossa s-postilistan kattavuuskaan ei ole ollut
> heikoimmasta päästä.

DX-listaa on käytetty, ja käytetään edelleen, mutta se ei kuitenkaan ole SDXL:n
hallinnassa, eikä so. ole ollutkaan virallinen tiedotuskanavamme.

> JMN:n mukaan RM:ssa on selventävä artikkeli lähiaikoina. Hyvä niin.
> Eikös RM kuitenkin ole ikään kuin SDXL:n "pää-äänenkannattaja"?
> Mielestäni onkin asiallista, että viittaukset muihin kanaviin löytyvät
> myös RM:sta toimiston infosivulta tms. helposti hahmotettavasta
> paikasta. Tiedotus ei voine olla asioiden piilottamista?

Linkit muille kanaville löytyvät nettisivuiltamme sdxl.org. (TNX TAK). Ehkäpä
ne saadaan lehteenkin, kunhan ne ensin ehdittäisiin julkistaa virallisesti
lehtijutun myötä!

> - - -

Noissa on vähän pientä flappia. Fanisivujen kattavuus 10.1. alkaen on ollut 73
henkeä, sivun tykkääjiäkin näkyy olevan 49 kpl. Twitterissä taitaa olla tällä
hetkellä 11. Sisäiseen tiedotukseen suljettu DX-lista toimii varsin hyvin.
Ulkoisen tiedotuksen työkaluksi siitä ei ole, jos viesti leviää vain 181
lukijalle. Sen sijaan Facebookia, blogia, twitteriä, yms teoriassa voivat
seurata ja lukea kaikki (=reilu 6 miljardia!) niin halutessaan. Riippuen omista
intresseistä, tuonkin taulukon saa näyttämään vähän erilaiselta, jos siihen
lisätään Facebook-henkilö, jolla tavoittaa sisäisessä tiedotuksessa
tarvittaessa reilusti yli 200 henkeä (onkohan luku jotain 212).

On varsin hätiköityä sanoa, että Facebookia ei lue kukaan, tai että tiedotus
tällä kanavalla olisi lopetettu. Kyllä minun nähdäkseni HAA ja RV ovat tänäkin
vuonna lähettäneet tiedotuksia tänne, samaan tapaan kuin aina ennenkin. Samat
asiat tulevat toimitettuun lehteenkin ennen pitkään. Eivät nämä uudet kanavat
syö vanhoja pois. Kuuntelevathan jotkut vielä radiotakin, vaikka olisi
televisiota ja internetiä tarjolla.

RKO viittasi myös 5.4. kirjoitukseeni: Toistan itseäni, mutta siinä oli tosiaan
lueteltuna kanavat, joihin tällä hetkellä tulee automaattisesti info
wordpressistä. Olen yrittänyt keksiä keinon, millä wordpressistä saa lähtemään
automaattisesti viestin tälle listalle kun uusi blogaus on tullut. Varmasti
tälläkin listalla joku saattaisi tietää miten temppu tehdään.

73 JMN

P.S. Pitäisikö tuota allekirjoitusta päivittää?