Minä koen vielä hankalammaksi sen, että toiset laitavat viestinsä alkuun
eli ylös ja toiset sen loppuun (alas). Tämä tuntuu valitettavasti olevan
ratkeamaton sähköpostin koulukuntaongelma ja ilmeisesti
sähköpostiohjelmillakin on erilaisia oletusarvoja: toiset tarjoavat
lisäyskohdaksi alkua ja toiset loppua. Itse puollan ehdottomasti uuden
tekstin kirjoittamista ylös; en näe järkeväksi, että joka kerta uuden asian
nähdäkseni pitäisi skrollata ensin koko ketju läpi.
-------------

Natinoista huolimatta viesti ekaksi ylös!
Minulle tästä on huomautettu (tällä listalla lie suositus, että uusi viesti
ekaksi), mutta käytäntöni pidän seuraavista syistä:

-Tällä menetelmällä takaan varmasti sen, että kukin näkee MIHIN viestiin
vastaan.

-Ne, jotka esittävät uuden viestin laittamista ensimmäiseksi, eivät
ilmeisesti koskaan ole olleet chateissa, joissa SAMASTA aiheesta voi kertyä
yli sadan viestin ketju.
Olen ollut aktiivi aikoinani parillakin luontokeskusteluchatilla (aiheinani
linnut, hyönteiset, kasvit ja puutarhakasvit) ja noin on läynyt aina kun on
mielenkiintoinen aihe.
Jos tuollaisessa ketjussa jokainen laittaa uuden viestin ekaksi ja
keskustelija on esimerkiksi viikon poissa...
Kuinkas siinä sitten käy? Hän joutuu kelaamaan valtavan viestimäärän
loppuun katsoakseen mistä on kysymys ja mistä aihe on syntynyt.
Ja sen jälkeen hän joutuu kelaamaan koko viestimäärän alhaalta ylös
(takaperin) nähdäkseen muiden kommentit.
Mielestäni tuo on sitä kuuluisaa perä edellä puuhun menemistä ja hankalaa.
Jo 1963 manan majoille meneen ukkini sanoin "sitä ei kestä mursunmänttinen
persekään."
Eli pitäydyn tällä listalla tässä; aluksi viesti JOHON vastaan.