Pitää etsiä jostain tuon vastaanottimen skema ja tutkia miten tuon voisi tehdä - ellei jollain ole jo valmista viritystä tuohon mielessä.

73,s IJL

On 2.7.2013 8:36, Raimo Karjalainen wrote:
Osaisko joku tehdä pienen ja yksinkertaisen modausohjeen vastaanottimen antenniliitäntään. Saisi RX:stä entistä kätevämmän kesälomareissuille.

Sen olen havainnut, että jos vaihtaa 3.5 mm plugin omia kytkentöjä, ei tapahdu vastaavaa korjausta, kuin tuo liittimen huulille kytkentä. Entä mitä tapahtuu sitten lyhyiden antennin käytöissä, jos vastaaottimen sisällä modaillaan?

Vastaanottimella muuten kuului Oulun alapuolella omalla ferriitillä SWR 1062 kHz vitosella ed. lähetys kerralla, juhannuksen aikaan!

Asemaa, SWR:ää voi taas kuunnella lähiviikkoina:
http://radiohami.fi/news/35/58/Kesaeleirin-AM-laehetykset-yhteistyoessae-SWR-n-kanssa.shtml

Ilpo J Leppänen [i...@iki.fi] kirjoitti:
Mitenkäs tuo liitin sitten oikeastaan kytkeytyy? toimiiko se käytännössä niin, että antenni kytkeytyykin vastaanottimen groundiin silloin kun liitin on huulilla? Tuon tyyppisiisä laitteissa kun - taas jälleen kerran - ei MW:tä yleensä ajatella valmistajan taholta kuin paikalliskuunteluun niin pitäisi olla varsin löyhä kytkentä etupiirin keloille - eli käytännössä ferriittiantennille

73,s IJL