From: ilkka.martikai...@elisanet.fi
To: oh2...@yahoo.com; dx@hard-core-dx.com
Date: Sat, 20 Jul 2013 13:29:48 +0300
Subject: Re: [DX] ?Häiriöistä ...

Esim. Vantaan Energian käyttämät Aidon 6000 –sarjan mittarit näkyvät käyttävän
mm. 434 MHz taajuuksia (GPRS/G3). Tästä ehkä myös selittyvät langattoman
sääasemani ongelmat … käyttää samoja taajuuksia.Mm. Fortumin käyttämät
Echelon-mittarit puolestaan käyttävät ZigBee (868 MHz tai 2,4 GHz) – tai
Cenelec C band PLC-yhteyksiä. ZigBee lienee harvinaisuus – siis ”halpa”
PLC!Vaikka vaihtaisi sähköfirmaa … verkkopalvelun tuottaja ei vaihdu eli eivät
myöskään mittarit. Todennäköisesti.73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M. Lähettäjä:
dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] Puolesta
Pentti Savolainen oh2bps
Lähetetty: 20. heinäkuuta 2013 12:50
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] ?Häiriöistä ... ja tässä vielä 300-400+
http://oh7ps.com/videot/ForttumiNDB.mp4 73 Pena  From: Pentti Savolainen oh2bps
<oh2...@yahoo.com>