-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] Puolesta Jouni Keskinen
Lähetetty: 12. helmikuuta 2014 10:55
Vastaanottaja: dx@hard-core-dx.com
Aihe: Re: [DX] loistava esitys

On 12.2.2014 10:18, Jarmo Havukunnas wrote:
> Miksi henkilökohtaiset ja kollektiiviset vastaukset tulee laskea erikseen?
> Miksi ollaan ongelmissa? Voisitko perustella väitteesi? Tuota mantraa
> on nyt kuultu kohta kymmenessä viestissä, mutta ei vieläkään perusteluja
miksi.

En oikein usko että sisälukutaitosi on noin huono, mutta vastauksena
kysymykseesi (jo ainakin kolmannen kerran) toistan kolme keskeistä pointtia
ALT:n lausunnosta ja tämän aamun keskustelusta ja sitten lopetan.

Puhdas logiikkaongelma. Jos kollektiivi- ja henkilökohtaiset vastaukset
rinnastetaan ja yritetään ympätä samaan pistelaskuun: "ALT:n mielestä on
olennaista, että yhdestä raportoidusta asemasta saatu yksi verifiointi antaa
pisteen vain yhdelle kuuntelijalle." Henkilökohtainen vastaus
QSL-palstalla/rankissa = 1 piste, kollektiivivastaus QSL-palstalla/rankissa
> 1 piste.

Eriarvoisuusongelma 1. Kimpassa raportoivat ja yksin raportoivat eivät ole
samalla viivalla.

Eriarvoisuusongelma 2. Eli toisinpäin jos Liittohallituksen ehdotus
kollektiiviraportointimerkinnästä mm. rankissa/QSL-palstoilla otetaan
käyttöön. Kuten MKA toteaa "yksikin kollektiivinen QSL kuuntelijalla
johtaisi siihen, että kaikki hänen QSL-saavutuksensa merkittäisiin
yhteisraportointia edustavalla merkinnällä."

Jouni