73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.

Lähettäjä: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] Puolesta Martti Karimies
Lähetetty: 4. maaliskuuta 2014 9:53
Vastaanottaja: 'Suomalaisten DX-lista (dx@hard-core-dx.com)'
Aihe: [DX] HF2 osa 2

Tervehdys kaikille,

laite on ollut muutaman kerran tulilla, lisäksi olen kahlannut nettiä läpi
ja löytänyt paljon lisäinfoa. Mutta tärkeintä on itse kuunnella ja päätellä
miltä laite tuntuu. Ja hyvältä tuntuu, suorastaan erinomaiselta. Kyllä tuo
16 bittinen ADC ja sen ominaisuudet ovat netistä löytyneiden kehujen
arvoiset. Laite on erittäin vähäkohinainen, NR toimii ilman säröytymistä,
dynamiikka ja herkkyys ovat loistavat. MDS on testien mukaan -129 dBm/SSB
2.4 kHz. Etelä-Suomessa vaimennusta pitää olla tavallisesti 15 - 20 dB,
joten siinä on potentiaalia Lappiakin varten aivan riittävästi.  RMDR on 1-5
kHz välillä 124 dBm. Tekniikan, numeroiden ja kuuntelun avulla arvioituna
tämä on vähintään luokkaa parempi laite kuin Perseus.

MKA