Moi folks;

Se oli TRT:n päämaja Istanbulissa, todella miellyttävä tunnelma ja
ystävällinen kohtelu. Taajuus oli 88.2, jolla olen kuullut sen enemmän kuin
yhden kerran Kauniaisissa. Seurasin kansanmusiikkiorkesterin harjoituksia,
vanhat herrat osasivat hommansa. Istanbulissa on tolkuton määrä asemia, jotkut
jopa lähettävät samalla taajuudella. Kaaos lienee oikea sana tässä yhteydessä.
Haasteellista.

Riesa on myös vuotavat kaapeliverkot, esim. täällä Kajaanissa KPO lähettää
taajuudella 100.3 YLE Suomea, joka peittää (tai yrittää peittää) Radio Vegan
från Uleåborg samalla taajuudella. Yle kuuluu myös jopa autoradiossa tällä
mainitulla kaapelitaajuudella, tietenkin kuin myös AM:llä lähitalon vuotava
maadoitus(?)  karmeana pörinänä, myös siis autoradiossa, kun ajan talon ohi.
Kaapeliverkko  on tehty ala-arvoisesti mahdollisimman halvalla, kuinkas
muuten.

Olen kysynyt  muutamalta DX-kuuntelijalta apua seuraavaan; Eino Leino -talolle
(Paltaniemi, Kajaani, entinen Paltamo) pitäisi saada Runoviikolla ja
kirjapäiville heinäkuussa minilähetin, koskapa talkooväki, kirjakauppiaat,
viluiset ja huonojalkaiset haluavat kuunnella erinomaisia esitelmiä
myyntikojuissaan tai mukavissa talon olohuoneen nojatuoleissa. Jostakin kumman
syystä nurkissani lojuu sopivasti muutamia kuuntelulaitteita. Klasu O:n FM-
lähetin siis taitaa riittää pihapiirin peittoon? Neuvot ovat tervetulleita, saa
tulla talkoolaiseksi hoitamaan äänitarkkailijan ja teknikon hommia!
Neuvostotyylistä lankaradiota voisi harkita, mutta en nyt kerkiä
maankaivuuhommiin!

T.  SSS