40-luvulla alettiin jo osittain käyttää sanaa "taajuus" vaikkakin
"jaksoluku" oli vielä yleisin.
Tarkoitit kai tätä? Jaksoluvun yksikkönä sitten oli esim. "kilojakso".
Tarkempaa tietoa saat varmasti jos laitat kyselyn SRHS:n foorumille. Sinne
voivat kirjoitella myös ei-jäsenet.
http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl

73,s IJL