Tomin tavoin minäkin ihmettelen lokausplussien keräilijöiden kiimaa. En
oikein ymmärrä koko lokausplussien tarvetta. Ainoa mikä minua
tämäntyyppisissä asioissa enemmän kiinnostaa on FFF- QSL:ien  (First From
Finland) tilastointitapa. Senkään nykytilasta ei oikein ole varmaa
selvyyttä. Siinä asiassa ainoa järkevä tapa, joka ei vääristä historiaa
kilpajuoksuilmoittelijoiden hyväksi, on mielestäni ennen oppimani käytäntö.
Eli FFF on aina varhaisimmalla päivämäärällä ja kellonajalla kuultu
FFF-QSL. Siis vaikka tämä FFF vaihtaisikin myöhemmin omistajaa, niin kuin
oikein onkin, kun joku aikaisemmin aseman kuullut saakin myöhemmin
verifioinnin.
   Eli joku tolkku näihinkin.
                          73's HF
--------------------------

Juuri näin!
Hieno kirjoitus HF. =)

Mulla lie jokunen FFF- kuuluminen takavuosilta.
Upeilta Intia- keleiltä 1986 ehken parikin.
Mielenkiintoista, ettei noita kelejä loki-palstan mukaan kukaan muu
noteerannut, ja en minäkään moisistä lähetellyt mitään lokipalstalle.
Mutta olipa mahtavaa keliä 330 metrisen antennin takakeilalla parina
päivänä Liperin kesämökillä Pohjois-Karjalassa.
Katsonpa joskus muistiinpanoni, nauhalla toki kaikki ovat.
Luulen, että AIR Rewa suoritti tuolloin ekan kuulumisensa Suomessa, mitä
kuulumiseen ja SIH:n artikkeliin (julkaistiin just tuolloin) tulee, ja
vielä toinenkin, tutumpi lyhyiltä. :)
SIH:n artikkelin mukaan myös  kuulumaton keskiaalloilla..
Olihan se mannaa,... :
Ehken moisesta joskus enemmän, sillä toki nykymittojen mukaan pieni (vain
330m) antenni poimi pääsuunnastaan myös hyvin asemia, eli lännestä.
Sieltä suunnalta ei tavattomia vaan tavanomaisia.
Mutta sainpa MW- tilastoihini vihdoin Chilen ja Paraguayn, tosin asemat
tuttuja jo lyhyiltä, Mineriat ja Nacionalit.
Brasiliasta, Argentiinasta, Kolumbiasta ja Uruguaystakin kuului reppavasti
uusia, kuten pitikin.
Jenkkejä yritin tavan mukaan väistellä, jonkun pakosta taajuudelle tullessa
idasin, mutta iltapäivän japseista riemuitsin.
Ja liki kaikki jäi raportoimatta.
Jokusen maapisteen verifioituna silti otin, St Kitts, Anguilla, Antigua...
keskiaalloilta.
Siihen se jäi.

FM-puolella mulla lienee vain yksi FFF- kuuluminen vuodelta 1981.
Sekin nauhalla ja tuokin FFF sen tiedon mukaan, minkä TIL aikoinaan
lehteemme kirjoitti.
Jugoslaviasta.
Jahka joskus moisista jaksaisin enemmän kirjoitella, nyt en viitsi.

ps. Minusta nuo uskonasiat kannattaisi jättää pois lokeista ja ehken
myöskin lehtemme muistelupalstoilta ja henkilökohtaisista
historiakirjoitteluista.
Meillä kaikilla on omat ajattelutapamme, ja vuosikymmenien myötä joku
kirjoittelu on tuntunut jopa lähetyssaarnaamiselta ja tuputtamiselta; sitä
todella kavahdan,
Mutta noitahan olen saanut lukea jo 70- luvulta alkaen...
Saattaisi käydä melkoinen polemiikki jos julkaisisin omissa muisteluissani
teosofisen näkökulmani?
Vaikkei se maailmanmenosta kummemmin poikkeaisi.
Mutta jo lokipalstoilta olen huomannut tiukempia käsityksiä...
Hyvät rakkaat ihmiset, suvaitkaa toisianne.

ps. Hyvä IS, kirjoittelen kyllä takaisin jahka kerkeän. :)
Upeita jo nuo sinun kivi- tiedotteesi, mutta mestari on mestari sillä
alalla, eli sinä! =)
Josko jonkin kiven täälläkin kuulisi, Haluodossa ollut tiukkaa moisten
suhteen.

t. MNi

5. joulukuuta 2014 18.29 Harry Forsblom <harry.forsb...@pp.inet.fi>