From: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] On Behalf Of ilkka suni
Sent: 19. helmikuuta 2015 16:21
To: dx@hard-core-dx.com
Subject: [DX] Sony ICF-5900W [ja eHamin arvostelut]

Onko tällä porukalla kokemuksia otsikon radiomallista?

Juujuu, tiedän, että tällä foorumilla ei saisi vanhoja muistella eikä
hilsetason maailmanradioista mainita. Kuitenkin, nuo ABC- ja
RNZI-tarinoinnit laittoivat muistelemaan vanhoja, tai ainakin yrittämään
vanhojen muistelua.

Raapaisin vihdoin tulille Sony ICF-5900W:n, jonka muutama vuosi sitten ostin
kotimaisesta huutokauppapaikasta. Yritykseni verestää muistojani
ohjelmaoseanialaisista kariutui täkäläiseen nykyisin karmaisevaan
häiriötasoon:
pelkkää pärinää bandilta bandille, eikä noista pärinöistä tule kirveskään
läpi.

Netistä kolusin, ja hämmästyin tätä saldoa:
14 käyttäjäarviota, kokonaisarvosana 4.9//5:
http://www.eham.net/reviews/detail/5363?ehamsid=i5t5ko7oorbi4qmas15ggu2ur7

Ei Sony ICF-5900W aikoinaan noin vakuuttava laite mielestäni ollut.
Muissakin yhteyksissä eli joidenkin muidenkin laitteiden kohdalla olen
välillä ihmetellyt etenkin jenkkien antamia höveleitä arvioita eHam.netissä.
Jotenkin on vaikuttanut siltä, että
suomalaiskuuntelijoilla on laitteilleen tiukempi vaatimustaso kuin jossain
muualla päin maailmaa.

Metkaa sinällään, käytettynä muutama vuosi sitten hankkimani ICF-5900W
osoittautui samaksi yksilöksi, jonka olin uutena omistanut vuonna 1978.
Tuolloisia käyttökokemuksiani en enää muista, sillä pitelin radiota vain
pari kuukautta, ja Kenwood R-300 syrjäytti sen.

73, IS