Minä ole nyt kerännyt melkoisen joukon liikennevastaanottimia - kiinnostus on suuntautunut enemmän ammattilaitteisiin ja uudemmasta päästä niissä on esim Standard Radio & Telefonin tuotteet joista minulla on liki kaikki mallit, pari on CR91:tä joista toisessa väyläohjattu Rohde & Schwarzin FK101-preselektori. Toisen taas saa ohjattua kompuutterilla. Melko värkkejä kestämään signaalia. Ergonomisin ja monipuolisin on vastaanottimistani minusta Ten Tec RX-340 - joka muuten otettiin uudelleen valmistukseen tämän vuoden alussa. Sen iso DSP-filtterivalikoima yms. tavallaan kompensoivat sitä, että dynamiikka ei ole SRT:n parhaimpien laitteiden tasolla. Ihan hyviä laitteita moneen käyttöön ovat Racalinkin koneet, joista minulla on kolme transistroroitua mallia RA.1772 niistä paras - kuten Lehtorannan Väiskinkin aikoinaan minulle kokemuksensa perusteella kertoi.

Putkilaitteet ovat sitten oma lukunsa. Niitä on minulla ainakin parikymmentä erilaista ja mieluiten kuuntelen 66 kg:n painoista Rohde & Schwarz EK07:aa - jo pelkästään sen hyvän audion takia.

Uusin hankintani on Schlumberger Minilock 6900A joka julkistettiin 1983. Vaikutelmani ovat siitä aika hyvät ja onhan värkki joka kattaa alueen 10 kHz - 1 GHz riittävän kattava ja tarjoaa lisäksi luotettavan taajuuden mittauksen ja signaalitason arvon aika mukava.
http://www.cryptomuseum.com/df/minilock/6900.htm

SDR:istä tuossa pyörii Elad FDM-S2, Afdri SDR ja SDR-IQ.

73,s IJL