Ja syy siihen, miksei minulla ole juuri kokemuksia autoradioista, on hyvin
ilmeinen.
Kas kun minulla ei pahemmin ole ollut autojakaan.
En ole koskaan potenut tautia nimeltä autokuume, ja en tule potemaankaan.
Ainoa uutena ostamani värkki oli Lada 1200L, mutta sen autoradio oli mikä
oli.
Mutta olihan se kaunis, männynvihreä ja penkit kirkkaan keltaiset. ;)
Sittenpä ne muut autoni, Fiat Uno (muistaakseni Uno 60 Fire), toinen Fiat,
jonka mallin olen unohtanut ja yksi Datsun.
Ei niidenkään autoradiot kai kummoisia olleet.
Hassuin kokemukseni autoradioista on 80-luvun lopulta.
Toinen sisareni kera ukkonsa (nyt edesmenneen) asuivat yhden talven San
Diegossa Kaliforniassa.
Ja autokauppoja tehtiin, ja niitä meni avuksi tekemään myös toinen veljeni
ja yksi sisaren miehen veljistä.
Useampi kontillinen jenkkiautoja saapui Suomeen sen myötä.
Yhden Oldsmobilen ajoin Helsingistä Hyvinkäälle kun se saapui maahan.
Radiota räpläsin ajaessani ja kas..., siinähän oli vain MW- alue.
Tallinnan syksyisenä aamuna löysin ja sitä kuuntelin matkan varrella.
Kuvitelkaa, upea jenkeistä tuotettu Oldsmobile, ja äijä kuuntelee ajaessaan
Tallinnaa. =)
Onko se kunnianhäväistys? :p

t. MNi

5. kesäkuuta 2015 klo 10.10 Markku Niiranen <moukeri.niira...@gmail.com>