KKX:n ??kk?set eiv?t valitettavasti n?y t??ll?k??n.
> 73 de JTS>

> 15. marraskuuta 2017 klo 12.19 Jari Savolainen

> <jari.savolai...@pp8.inet.fi>

Huomenta! Intransitiivista, ei vaan transitiivista. Olen ne pisteet
tarkoiteuksella pudottanut pois useista viesteistäni yleensä, koska muuten
teksti muuttuu aika vaikeaselkoiseksi, koska suomen kielessä on kuitenkin
paljon ä ja ö -kirjaimia, joita tämä sivu ei osaa tunnistaa ainakaan minun
koneellani vaan osaa kuitenkin pistää tilalle jonkin perin kummallisen
eksoottisen kirjaimen! Olen joskus perännyt sitä, onko joukossamme sellaisia
atk-guruja, jotka saisivat tämän sivun asetukset pistää kuntoon, mutta
ilmeisesti heitä ei sitten ole, eikä ollut?
Asiasta kolmanteen. Tuolla pääsivulla on keskusteltu taas noista Babockin
lähetystesteistä ja hämmästyksekseni näin siellä jopa niistä saadun QSL:n. Itse
en sellaista vuosi-pari sitten saanut vaan eläkkeellä olleen amatöörin
ystävällisen kirjeen, jossa hän hieman yritti aukaista tätä testaustouhua, joka
näkyy jatkuvan edelleen. Olen arvuutellut mielessäni sitä, mitä ne siellä
oikein puuhailee ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että he testaavat uusia
lähettimiä ehkä jonkun lähetinvalmistajan piikkiin? Sillä muutenhan koko
touhussa ei näyttäisi olevan mitään järkeä, koska lähetykset tulevat aina
samalta lähetysasemalta. Onko kysymys ns lopputarkastuksesta, jolla
kenttäkokein varmistetaan, että labratulokset vastaavat oikeissa oloissa sitä
mitä manuaaleissa luvataan? Onko jollakin parempaa tietoa?
yt
kkx
PS. OH3AC-kerhokirjeestä ote:
Suomen DX Liitolta (SDXL) uusi hieno esite!
Suomen DX Liitto, SDXL; DX-kuuntelijoiden aktiivinen oma Liitto on julkaissut
uuden hienon esitteen otsikolla: "DX-kuuntelu. Harrasteena radiomaailma."Tämän
hienon esitteen löytää seuraavasta linkistä
http://www.sdxl.fi/wp-content/uploads/2017/10/dx-esite_09-2017c.pdf
Esite on 38-sivuinen väriesite. Taitto on selkeä ja rauhallinen ja hyvät
värikuvat lisäävät luettavuutta. Pääotsikot etenevät loogisesti ja antavat
hyvän kokonaiskuvan asiasta: DX-kuuntelu, kansainvälinen
radiokuunteluharrastus,vastaanottimet, antennit, lisälaitteet, peditiot ja
etäkuuntelu, heijastavat kerrokset, radioaaltojen eteneminen, aaltoalueiden
ominaisuudet, radiokelit,radioasematyypit, ohjelmatarjonta, kuunteluraportti,
kilpailut, satelliitit, DRM,
yhdistystoiminta, lyhenteitä.
Esitteen luettuaan lukija on valmis antamaan sielunsa radiomaailmalle!