Nyt sitä sitten sai, kun oltu puutteessa koko alkukesä.
Oli tosiaan melkoinen rysäys.  Muffi oli yli 108 megaa
kolmatta tuntia.
Erikoisinta oli asemien kuuluminen lähes samaan aikaan mitä
erilaisimmista suunnista.  Tunnistin asemia Venäjän Sotshista
Mustanmeren pohjoisrannalta Turkin, Puolan, Tsekin, Itävallan, Saksan
ja Britannian kautta Islantiin.  Ja oli siellä seassa vielä
Norjakin ja iso pläjäys unideja.  Kuuntelin kahdella vastaanottimella
ja minidiscejä on nyt kuunneltavaksi 3,5 tuntia.
Minulle suurin yllätys oli Islannin RUV2 Hafell, joka yllättäen
paukautti ruutuun rds-koodin RUV_2 taajuudella 98,7, vaikka
8-el yagi oli suunnattu eteläkaakkoon.  Olisiko tuo tullut
takakeilalla?
Muita islantilaisia kuului ainakin 2-3.  Samaan aikaan kuului Turkkia ja
Venäjää.  Varsinainen sekakeli tai sitten poikkeuksellisen suuri Es-
pilvi lähes koko Europpan yllä.  Varmaan on ollut suuria kuuluvuuseroja
paikkakuntien välillä riippuen myös antennien suuntauksista ym.

No, nyt riittää kuuneltavaa sadepäiviksi.  On-line-logiin
tällaisen päläjäyksen purkaminen vie jonkin aikaa.

JM
Kangasala