Flyttar även detta till den nya listan.

(se även svar inline)

On Sat, Sep 15, 2018 at 11:23 AM Jens <j...@ohyran.se> wrote:

> The foss-gbg mailing list has been moved to a new server:
> be decomissioned, server.On torsdag 13 september 2018 kl. 21:19:58 CEST

> Ett förslag är att göra det nivåbaserat - med en framsida som går igenom
> ämnena
> enkelt, mer säljande och positivt än komplext och problematiserande - för att
> sen, kanske med en "vill du veta mer om [ämne]?" länk öppna upp för djupare
> text som i sin tur kan leda djupare ner i ämnet om det behövs.

Jag tror att det är ett måste - och jag tolkade Jesper som att det är
så han tänker också. Typ H1 är topp-nivå och H2 är detaljer.

> [...]
>
> En annan tanke hade vart att litet göra som gamla Ubuntusidan - där man har
> "nivå-samlingar" (orange för användare, lila för utvecklare, nåt sånt IIRC)
> Så framsidan har enkla texter som länkar djupare in i ämnet (eller expanderar
> på sidan, hur det är är inte så viktigt) men man kan också ha metalänkar högst
> upp som automatiskt expanderar till dom mer avancerade "nivåerna" för att
> slippa
> ha en sida där antingen en grupp dränks i information dom inte vill ha och en
> annan måste klicka sig neråt konstant för att få sin information.

Något form av indelning för olika målgrupper låter helt rätt. Jag tror
att problemet är att vi är *för* insatta, och vi måste hjälpa våra
gelikar att få grepp om detta. Samtidigt måste vi fånga upp de som
knappt känner till koncepten.

Mitt förslag på nästa steg är att vi hittar ett datum och sätter oss
ner och gör en övning kring detta. Jag kan annonsera detta under nästa
foss-gbg-träff.

MVH

Johan